Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Kvasthilda - 16 april 2009 22:50


Jag älskar Disneys filmer och har några favoriter bland figurerna. A.A Milne skrev ju sagorna om Christopher Robin och hans älskade nallebjörn, vilken i sin tur blev Disneyfierad. Älskar lika mycket de gamla originalen och har haft böckerna om Nalle Puh och hans vänner sen jag var liten. Milne skrev och Ernest Howard Shepard ritade. Underbart!

Min favvofigur är den lilla ledsna åsnan I-or. Jag har två I-or hängande på min förarrygga. Mest för att skilja den från alla andras. De är ju likadana, med reflexer överallt. På min hänger en liiiten I-or som egentligen är ett mobilsmycke och en lite större från McDonald's (ifall den lilla skulle trilla av). Den är från Tiggers Film-driven. I-or har en tigerdräkt.

Barnen har gett mig flera I-or. En fick jag i Mors Dags-present ett år. Ett par till är McDonald's-figurer från annat tillfälle. Sonen gjorde en I-or i Cernitlera. Han ramlade omkull under "gräddningen" och ligger numer. Söt som bara den! Hittar ingen bild av honom just nu men har en flock andra åsnor (på bild) :-)

  Mina jobbarkompisar :-)

Ett par figurer från McDonald's


Barnens Mors Dags-present.


Classic Pooh figure. Det här är Shepard's version av I-or.


En I-or från Disney.

 Vem kan motså detta ansikte?



Ett loppisfynd.


En liten börs/väska!


Och för att knyta ihop alltihop....


Här är ett av mina arbetsredskap:

I-Ore #113 Bergfors (vet inte vilket lok som är i andra änden, 116 kanske?). Skulle ha haft ett sån't program de använder i CSI för att vrida och vända bilder i dåliga spegelbilder eller automatkameror, eller övervakningskameror från andra sidan gatan och få knivskarpa kopior med fullt läsbar text på små kepsar osv... Då hade jag kunnat läsa vad det står i andra änden!

Hur som haver. Våra I-Ore-lok har fått sitt namn från två ställen. Ore är ju givetvis malm. I-et tillkom för att loken är det mest envisa som finns, som en åsna ungefär :-)  Färgen har de fått av lille I-or också. Lite blålila. Inte så knallila som alla seriefigurer är, men åt det hållet.

Av Kvasthilda - 16 april 2009 11:11

Jag hittade min snabelabok (eller böcker, har ju två).


Med plastlocket på - och av. Eller omslaget, eller framsidan....  Läckra färger!


Insidan:

      

Hade glömt att den är indelad i rutiga och randiga anteckningssidor. Kanske duger som bloggkladd.... Har inte bestämt mig än! Jag må vara linjerad själv, men den känns lite rörig. Om man nu inte delar upp den efter ämnen. Jo tjena.

Har lite svårt för den där ringbindningen. Bra om man ska "vika" ihop boken, men annars tar de bara plats!


A L F A K R U L L... Det är så gulligt! Ett norskt snabel-a. Tjejerna hade en rolig stund och försökte komma på roliga eller konstiga norska ord. Guleböj. CP-truck. Om det senare är ett sant ord vet jag inte. Sen återgick de till sitt SIMande.

Av Kvasthilda - 16 april 2009 10:24

Ännu en dag med väder. Vi har väder. Alla dagar på året faktiskt ;)

Just nu ser det lite mulet ut, men solen finns där nånstans. Anar det gula skenet, men gråvädret är tjurigt. Igår vaknade man till grått grått grått. Sen blev det strålande solsken. Eftermiddagen gick i samma tema. Solsken varvat med gråväder. Sen blev det kallt. Så fort solen gömde sig bakom molnen och senare gick ner blev det kallt. Det var kallt att stå på vagnarna kan jag säga! Vid backning och viss växling måste du ha koll i bakänden. Då är det inte kul att stå där i kylan och vinddraget!

Får se hur eftermiddagen ter sig.

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards