Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Kvasthilda - 21 april 2009 23:25

just det ja, Jag skulle ju berätta historien om köttfärssåsen.


Min handledare berättade att han (för x antal år sen) var hemma med sin lille son. Han hade lagat en stor sats köttfärssås och ställt grytan på bänken i köket för att svalna.

De tittade på TV och gjorde en massa andra saker. Vid nåt tillfälle försvann sonen in i andra rum och pappa var upptagen. Han tycker att det var väldigt tyst. Barn och tystnad brukar ju vanligtvis betyda HYSS.

Han tittade runt, men behövde inte leta länge. Sonen satt på golvet i vardagsrummet med sina leksaksbilar, traktorer och lastbilar. Han körde runt och lastade och lossade för brinnande livet. Vad? Jo, pojken hade hämtat köttfärsgrytan och körde runt med detta för glatta livet :-) Det var köttfärs ÖVERALLT i vardagsrummet! Pojken var jättelycklig!

Pappa fick lite mer att göra den dagen :-)


Av Kvasthilda - 21 april 2009 23:20


*buuhäää* Jag saknar en av alla mina små må-bra-grejer. En kompis till mig kom tillbaks från en tripp (till Stockholm eller Luleå eller nåt sånt, hon dräller till höger och vänster, speciellt sommartid) och hade med sig en liten present till mig.

"Bara för att du ska må bra och bli glad"

Jag tog emot den och började givetvis skratta och då kom det:

"Du ser. Den fungerar!"

Det var en blå bläckpenna med Askungen högst upp, klädd i en fjäderboa. När man skriver med den blinkar hon (av nån liten lysdiod i klänningen)!

Kan man annat än skratta?

Av Kvasthilda - 21 april 2009 13:06

... vet inte riktigt om den ska skina eller gömma sig bak molnen. Det blåser lite ännu. Hoppas får en chans att komma upp på Kirunavaara idag för att ta lite bilder. Himlen ser blå ut, men det finns uppenbarligen några få moln som gör allt de kan för att gömma den stora gula rundeln på himlavalvet.


Nu ska jag klä mig färdigt och promenera ner till vagnverksta'n o vänta på hämtning till jobbet. Köttfärssås i matlådan idag. Har en kul historia att dela med mig av om just köttfärssås, som en av killarna på bangår'n berättade. Back @ ten!

Av Kvasthilda - 21 april 2009 11:35


Lyckades få en bild på malmdamm :-) Hade kameran med mig på jobbet igår och vid "popcornmaskinen" finns det MASSOR med malmdamm. Det som ligger i våra fönster brukar vara svart, men när det är nykrossat och torrt är det ljusgrått.


(Note to self: bild 136...)

Av Kvasthilda - 21 april 2009 09:36


Hittade ett par intressanta åsikter hos en kille här på "vår" bloggsajt.

Chris har skrivit några inlägg angående Pirate Bay och fildelning:

Då köper man hellre filmen

Våldtäkt... Fildelning?

Ansvar (TBP)  

Och mycket annat.

Av Kvasthilda - 21 april 2009 09:29

Dagens första inlägg. Får se om jag hinner med (hahahhahaaa) eller ids (mwahahhahahhaa) hitta på nåt mer att skriva om (moooohaaaahahaaaaaaaaaa). Det finns nog massor kvar att plita ner så chansen är minimal att jag INTE skulle hitta nåt litet att berätta om. Säger som Persilja, dock. Bildutrymmet är lite snålt. Hundra bilder swoschar förbi i raketfart. Mobilräkningen kan komma bli gigantisk.

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards