Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Kvasthilda - 25 april 2009 23:54

Hahahaa! Man är ju miljöskadad. Maken tittar på en Schwarzeneggerfilm och såg ett upplag med slipers. Var tvungen att titta. Kopiösa mängder slipers, ja. Ett Amtrak-tåg av nåt slag var med i första scenen - på en station nånstans i USA.

Kanske man tittar. Får se om jag ids.

1986.... Tja kan ju gå!

Har just avslutat Rocky Balboa bakom ryggen medan jag Melodikryssat. Har bara hört lite Eye of the Tiger och nåt pow o bam. Inte som i gamla Läderlappen-serien (var ju långt innan han fick namnet Batman även i Svea rike) där de SKREV UT "pow", "ka-baaam" osv i rutan.. hahahahahaaa! Kult.

Arnie är UNG i filmen!!!

En kommentar: "Do I look like Dirty Harry?"


Har honom som klippdocka också. Från ett klippdockskonvent i USA 1987.  Nej, har inte varit med själv, även om det hade varit skitkul!

Av Kvasthilda - 25 april 2009 22:34

Har ju helt glömt bort krysset idag! For o handlade i morse så det blev förskjutet. Ska genast ta itu med det :-)

Förra veckans facit gås just igenom av herr Eldeman i "reprisen". Man kan ju reprisera när som helst på Internet!


Himmel o plättar. Börjar på Vågrätt ett. Nåja, inge' svårt såhär i vårtider :-) Titta in hos Elisabeth för bilder att illustrera V1. Visserligen är det två, men ni fattar nog!


Tog mig igenom alltihop utan större problem :-)


En favorit till mig (men inte maken) var representerad indirekt. Här är det underbara originalet (i lite halvtaskig kvalitet från Grönans Sommarkrysset - o det blir dessutom fusk för dagens Melodikryss):


Av Kvasthilda - 25 april 2009 21:39

Jag har alltid velat ha en köksassistent och vilken som helst skulle säkert fungera bra... Men jag drömmer om en Kitchen Aid! Älskar de runda formerna! Här är en cremefärgad.



Den finns i 22 färger enligt Bagaren och Kocken i Göteborg. Den röda är häftig!

Av Kvasthilda - 25 april 2009 20:37


Här är ytterligare ett par av mina favoritobjekt i huset:


Vinglasen jag fått av svärmor. Emmaboda. Älskar att zippa vitt vin ur de här! Har fått sex stycken, men ett har en kantskada. Några har etiketten kvar. Var tvungen att fotografera en glasfot med etiketten kvar, för att kunna läsa vad det stod! (lite CSI-varning igen!)


 


En julklapp från en fd pojkvän. Glasskålen Fauna (ca 2 liter)

Brukar fyllas med popcorn emellanåt. Sallad andra gånger. Frukt till jul.



Av Kvasthilda - 25 april 2009 19:11

Har varit småsur hela eftermiddagen. En anledning är att ingen av MINA datorer varit tillgänglig för MIG! Vi har just nu tre datorer i huset, varav två är mina personliga. Laptopen kan jag gärna vara utan, då det är ett hastköp för att jag behövde en dator lite snabbt, för min utbildning och kunna träna på utbildningsmaterialet. 


Vill ha en rosa Dell.


Inspiron, Studio eller XPS... Valet är svåååårt! En kompis har en knallröd xps o den fungerar bra. Dock är Studion större.


Mellantjejen är på väg ut i natten igen och gav tillbaks laptopen till sin gamla mor så jag kan skriva detta... Hade hellre tagit min desktop men där sitter käre maken för det är enda stolen i hela huset han kan sitta i/på utan att ryggen tar stryk. Han lider av diskbråck. Och det är mycket rygg att ha ont i! Fast diskbråcket (dickbråcket är nåt annat!, Queen of Typo) är ju bara en disk av alla. SKITONT gör det i alla fall.


Men apropå diskar har jag investerat i nya DVD-skivor för att göra lite backup. Lappen är knökfull! Som grannen en lördagkväll.... ;)


Nu är det hockey på TVn hör jag (klockan har hunnit bli 8) och det är TOTALT ointressant så även om min desktop borde vara tillgänglig för frun i huset (såvida inte junior snodde stolen nu, bakom ryggen på barnafadern) vill jag inte sitta i vardagsrummet. Får väl muttra här i köket och göra mina backuper medan jag zippar på min whisky då och läsa lite i Leilas Country Living-magasin!

BTW, Majsan (Marit Danielsson) som är chefredaktör för tidningen, är min gamla kollofröken!

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards