Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Kvasthilda - 26 april 2009 23:58

Usch. Hur ska man göra? Gå o sova för att man är dödstrött? (nå, nästan) Ge fasen i att sova för att mitt skift börjar om 24 timmar? Gå i säng senare för att sova? Har nämligen vansinnigt svårt att sova "middag". Maken har inga problem med detta utan kan somna på längden o tvären eller stående men jag kan bara inte. Tillhör verkligen undantagen att jag somnar på eftermiddagen. (titt som tätt när jag var gravid kanske...)

Egentligen börjar jag 19.33 eller 19.48 eller nån sån intelligent tid, men tåget norrut är inställt så det blir att ta bilen upp (antar jag) för att hämta ner returtåget i stället o det har avgångstid 00.58

Sen ska man serva familjen med middag när man egentligen skulle försöka ge sig på den där middagsluren i morgon em/kväll. Aaarrrggghhh.....

Kan bara hoppas att E-pigan tar sig upp för egen maskin i morgon bitti för jag orkar INTE dadda henne o leka väckarklocka!

Äh. Natti Natti!

Av Kvasthilda - 26 april 2009 20:32

Såg en rubrik flyga förbi bland blogginläggen och snodde den för jag kom ihåg kristallkronan mina dockor har (hade i dockskåpet) och som är en av alla bloggsaker jag noterat i min lilla svarta. (den har stora problem med bindningen btw. Sidorna släpper...)


Roseanne (egentligen en Midge-docka) visar här upp fyndet jag gjorde på Åhléns för X antal jular sedan. Det är en julgransprydnad. Skrek Barbieskåp till mig så jag var tvungen att köpa den!




Visst är den läcker??


Lite mesig upphängning i taket dock. Tejpade upp den lite provisoriskt. Ville inte göra hål i pappas arbete. Plywoodskivan i taket/golvet ovanför är lite tunn.


Stackars Roseanne står fortfarande och håller den, i hyllan bakom mig.

Av Kvasthilda - 26 april 2009 19:01

Vädret varierar idag :-) Just nu skiner solen från klarblå himmel. Ska se om jag kan fixa nån bild av solnedgången ikväll. Skulle behöva ta mig uppåt lite för att få bättre bilder. Hade varit perfekt att komma upp på Kirunavaara, men "mitt" skiftlag har jobbat dag idag och jag har inte jobbat alls med nattskiftet. Nästa helg kanske!

Av Kvasthilda - 26 april 2009 16:51

Det har regnat idag. En kompis kommenterade det på Facebook och jag har inte ens märkt det. Fick lite "Regn hos mig"-känsla. Tittade ut på gården och se där... Det har regnat. Så BRA! Det betyder att snön försvinner fortare!

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards