Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Kvasthilda - 17 maj 2009 22:26


"Livet och rumtiden är inte endimensionella"


Ett citat (översatt textremsa) ur filmen Déjà vu med Denzel Washington. En film jag sett delar av ett par gånger förut. Tänkte se den från början idag, men missade igen. Plockade in tvätten.....

Jag som avskyr alla CSIs kameraenhancningar.. (mohahahha svengelska på hög nivå) tycker den här filmen är döcool. Alltså. CSI kan ta en urkass bild från en ATM-kamera (eller övervakningskamera vid en bankomat/uttagsautomat som vi kallar dem) och få fram en brilliantskarp bild på en logga på en keps på sniskan, eller skjortficka - på ANDRA sidan gatan från maskinen sett OCH dessutom via en spegelbild i butiksfönstren på motsatta sidan.... Den informationen finns inte i automatkameror. På något sätt. Det är bra om man kan få fram informationen på en logga på bröstfickan på en person VID automaten. Gillar CSI men just den biten är sååååå out-in-space.



Men den här filmen. De böjer tid o rum i sina hopplockade kameravinklar med hjälp av kameror och satelliter och får kanonbilder ("real"tidsfilm). De ser saker som hände för tre o ett halv dygn sen. Dessutom med ljud... O jag tycker det är kul! Totalt omöjligt men i science fiction är vad som helst möjligt.


Tage Danielssons sannolikhetsteori all over again (nästan). Men KUL är den!


Av Kvasthilda - 17 maj 2009 22:09


Ja se där. Kalabalik. Klart det blev. Lille Alexander sa ju i direktsändning:


"Om der er noen der lever i moron klockan 11 kan ju komm och möt meg på Gardemoen. Jag landar då. Klockan 11 i morgon." Eller nåt. På sin charmiga norska. "Om någon lever" anspelar väl på syttende mai-firandet antar jag...


Nyheterna på fyran visade ett klipp från flygplatsen i Oslo och det var huur mycket folk som helst. Inte lätt att vara 22 och tro att det kommer femton personer för att titta, när säkert halva Norge var där!


Nu ska gubben o jag fortsätta se filmen....


Nähä. Maken kryper i säng sa han just. Är helt slut efter helgens stugbygge. Hans onda rygg gör sig nog påmind. Och den hemska medicinen han inte gillar.


Av Kvasthilda - 17 maj 2009 20:39


... är det med mitt senaste inlägg om Britain's Got Talent.


Skulle redigera Simon's kommentar för det saknas ett ynka litet ord. O jag får världens rappakalja när jag öppnar redigeringsverktyget/fönstret...

Mina bilder listas i stället för redigeringsrutan! Är det för att det är två bilder länkade? Tre olika länkar? Eller för fnutten i rubriken? Om man har en fnutt i rubriken försvinner allt bakom den (därför det står bara Britain i rubriken på bilden nedan) Har även ett understreck som inte syns i bloggen. Det här var JÄVLA konstigt!



Av Kvasthilda - 17 maj 2009 20:00


Eftersom jag uppenbarligen inte kan redigera i föregående inlägg skriver jag om texten här...


Simon Cowell's citat skulle vara så här:


"He's like a dog mjauing. It just shouldn't do that"


UNDERBART!



Av Kvasthilda - 17 maj 2009 19:56

Herreminje.... Såg ett klipp hos Stig om en sjuttonårig kille som sjunger som en gud. Fantastiskt.

Kikade vidare och blev totalt slagen till golvet i häpnad över den här killen... Jag lovar att han inte är vad man förväntar sig...!

Gregg Pritchard  

Gregg är en 24-årig hotellkypare med drömmar om ett liv som internationell sångare. Vad tror ni?

 Vänta in Simon's kommentarer... Klockrent!

"He's a dog mjauing. It just shouldn't do that"

Och så det 17-åriga charmtrollet jag såg först: 

Shaun Smith

Av Kvasthilda - 17 maj 2009 18:25


Ja, såhär kan det också se ut i Kiruna 17e maj...



Av Kvasthilda - 17 maj 2009 14:27


Sonen ligger o zappar mellan kanalerna. Jag letar foton. Håller på att leta en bild på en gökunge. Döpte inte om filerna före 2005 eller nåt och det är hopplöst att hitta. Tänk själv, en miljon (jaja, lite ljug då) filer som heter img_2346.jpg. Eller nån annan siffra. Säger ju inget. O har ingen aning om NÄR det är fotat heller. Annat än förslagsvis sommartid.


Kan inte låta bli att redigera lite i gårdagens många inlägg. Bosnien står just på scenen och det är vackert. De tar sig när man hör dem igen!

Såg Arash också, bytte till kanal 1 - sonen har tidigare sett repriser av Talang 2009. Min son är en soffpotatis. Fast han hjälpte mig dammsuga i morse i alla fall. O tömde diskmaskinen.

"Hora din Moldova". Sonen fnittrar....Som många bloggare har jag sett. Ja, det där med språk är inte lätt. Ens skrot, en annans skatt... Eller nåt. Betyder visst folkdans mamma eller nåt. Dirndl-klänningen är i alla fall lika läcker idag med sin äppelgröna färg och lila blommor.

Danska Ronankopian på gång. Tycker fortfarande att han låter som Ronan... Brraeeenck eller hur Edward nu sa det. Niels Brinck. Som skippat Nisse till förmån för brinken. Tobbe bloggade om den här tidigare: "Ronan kommer"

Tyskland igen. Snuskbidraget med killen i silverbyxorna. O sista tjejens getingmidja är fortfarande helt sjuk.....


Maken är hemma, men gick just till jobbet. Ska ner till Aitik o jobba i veckan. Bygga växlar. Sen kommer han hem till helgen för att dra vidare till Murjek nästa vecka. O E-pigan har tandläkartid i Gällivare på onsdag. Jag jobbar. Besvärligt!


Nähä, ska man leta vidare bland fotoskivorna kanske.


Av Kvasthilda - 17 maj 2009 10:36


Valentina återkom i ett senare program, nu med en förbättrad engelska....



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards