Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Kvasthilda - 30 maj 2009 23:45


Nu är det klart. Susan Boyle blev Runner Up, dvs kom på en hedervärd andra plats. Vinnare i år blev en helt fantastisk street dance-grupp från Essex. 11 grabbar i åldrarna 11-25 även om yngsta killarna ser yngre ut än 11.

Grabbarna kallar sig Diversity. En grupp med variation :-) Olika bakgrund, några är syskon, andra inte. Några har hår, några inte.... Och allt vad de nu sa!

Klicka här för ett HQ-klipp från semifinalen eller här för deras första uppträdande i avsnitt 3. Vinnarbidraget kan ses här.  (kan bara ses direkt på YouTube eller ITVs hemsida - länkning/inbäddnings-möjligheten är borttagen).

Hela sviten av videos i en spellista från ITVs hemsida.


Diversity, vinnare av Britain's Got Talent 2009

Av Kvasthilda - 30 maj 2009 15:09


Pigan skickade en länk till mig. Det visas en stor utställning i Stockholm (Sjöhistoriska Museet förstås) hela sommaren och hösten, fr.o.m 29 maj till 1 november om Titanic. Skulle vara skithäftigt att se. Får nog försöka ta kottarna med mig ner i sommar o se den! Tänk om man kan övertala mommo o moffa att följa med.


 


Av Kvasthilda - 30 maj 2009 14:58


Sitter o tittar på skvallerblaskans sajt idag. Eeehh. Aftonbladet. Deras Klickbilaga har en fem-i-topp-lista på de hetaste männen (o kvinnorna) som kvinnor (o män) skulle kunna tänka sig en lite tête-a-tête med....


Just nu ser den ut såhär:


1. Hugh Jackman

2. Johnny Depp

Fullt förståeligt. Båda två. Mumschigt.  

2. Alexander Ryback.....

VA?!???? Att pussa på o adoptera kanske, men som lover????? Njaeeeeejj...... Bland 17åringar kanske. (sorry kiddo, inte din stil tror jag, vet att du hellre tar tvåan)

4. George Clooney

Now we're talking,

5. Alexander Skarsgård.

jadåtack. Fast vi snackar inte ålder va? Har honom i huv'et hela tiden just nu. Läser ju Harris "Dead and Gone" och han spelar vampyren Eric Northman i serien.... Mumma.


Kvinnor då....

1. Jennifer Aniston

(vilken revansch. Hon är skitsnygg)

2. Britney Spears

(ännu en comeback...)

3. Rihanna

4. Olga Kyrulenko

(Bondbruden lever än)

5. Carolina Gynning

(Yayyy! Jag gillar Gynning. Skarpt. Skön humor och en underbar dialekt. Ja det är skeooonska. Men så ljuvlig. Åsså är hon skitsnygg.)


Det är intressant hur det går upp-o-ner i denna världen. Var tog världens gossepar vägen? BrAngelina? I mina ögon ett par av världens vackraste människor. För att inte prata om Angies söta adoptivbarn. Hur många har de nu? Ett halvt fotbollslag? Några egna.


Av Kvasthilda - 30 maj 2009 14:45


Aahhhh. Det kommer ännu en feel-good.film med mr McConaughey. Nej, hade premiär igår ser jag. En perfekt pingstfilm :-) Låter underbar! Hans röst är så vansinnigt skön. I den här filmen spelar Michael Douglas "Uncle Wayne"s ande som kommer tillbaks och "scroogar" Connor Mead (McConaughey) och visar hans fd flickvänner. ALLA hand fd flickvänner, vare sig kärleksaffären varade två timmar eller två månader. Lite Lill-Babs över det hela. Har bara sett en kort trailer men jag VILL SE FILMEN! Hade varit perfekt en dag som denna. Att bara kura ihop sig i soffan och njuta.

Jenny Perotti som är Connor Mead's "Bob Cratchit" spelas av Jennifer Garner.


Ghosts of Girlfriends past heter filmen. Vill se! NU!


Av Kvasthilda - 30 maj 2009 13:19


Då inte kvasten funkar får man ta till andra knep!



Av Kvasthilda - 30 maj 2009 12:24


En annan sak jag har som luktar skunk.... Ljusmassan i den här ljusstaken/lyktan. Är som den värsta utomhusmarschall. Samma röda färg till-o-mé! Skulle kanske kunna tända den på uteplatsen.

Jag tycker den är helt underbar annars! Fick den av en rymdstudent (Space Master) på mitt förra jobb. En kille från Mexico. Han hade varit hem en sväng och hälsat på och passat på att köpa lite presenter åt ett fåtal av personalen på mitt jobb, undertecknad inräknad. Israel som killen heter, ville ge några presenter åt personer han tyckte hade varit honom behjälplig i sina studier eller allmänt snälla. Vad glad jag är att jag fick just den här presenten och inte den han gav åt min dåvarande kontorsgranne, bibliotekarien som jag hjälpte emellanåt när hon inte var på plats. Min granne fick en ful påsdocka. Dvs en vanlig trasdocka man stoppar plastpåsar i. Det är ju "lite hon", så den presenten kom nog rätt i alla fall. Jag fick alltså en ljuslykta.

Den är jättesöt i all sin barnsliga enkelhet! Måste dock karva ur ljuset så jag kan tända den med ett vanligt värmeljus. Det här går ju inte! Det ryker och osar vedervärdigt. Brandlarmet går med garanti om man tänder den. Försökte nämligen på jobbet, en novemberdag, men röken fyllde korridoren utanför mitt kontor. Eller, mnajeee. Inte riktigt. Hade den fått fortsätta brinna kanske. Man höll ju på att dö av gasförgiftning! Den är alldeles svart på inre ovansidan - man kan ana det i överkanten på högra bilden. Brann inte många minuter innan jag insåg att det inte funkade.


Så ett tips? Hur får jag ur den vidriga ljusmassan på lättaste sätt? Stoppa den i mikron? Vet inte om keramiken tål det. Borde den ju göra. Lägga den i varmt vattenbad? Karva ur med kniv (o gaffel)?


Men visst är den oerhört barnsligt förtjusande?


Av Kvasthilda - 30 maj 2009 12:16


HAHAHAAAAAA! *med-ett-elakt-häxskratt* Jag hann före!


 


Jag avskyr lukten av porslinsblomman. Den är snäll o glad och jättevacker hela dagen men efter klockan nio utsöndrar den här blomman nånting som INTE tilltalar mig. Jag vet inte om jag är funtad annorlunda än de flesta andra. (Jo, jag vet ju det då svenska folket röstat fram Du é min man till bästa svensktoppslåten i flera herrans år. Den har ramlat ner från sin tron nu va?) En del säger att den doftar choklad (lycke?). Aldrig i livet. Andra tycker den doftar gott o underbart. NÄÄÄVER. Jag tycker det luktar skunk. Eller också är det bara för att den luktar så starkt. Antagligen är min överkänsliga näsa bara just det, överkänslig. Men nu hann jag före dig poslinsskrälle! Nöp av blombuketten innan de hann slå ut.


Däremot tycket jag knopparna och blommorna är oerhört vackra. De här ser ut som små porslinspentagoner.


Av Kvasthilda - 30 maj 2009 11:15


Apropå dagens Melodikryss. Här är Darins underbara Run Away:


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards