Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Det går en vind över vindens ängar...

Av Kvasthilda - 31 maj 2009 18:40


... ja så mycket till ängar har vi väl inte häruppe, men vindar har vi. Undrar hur många kubik luft det blåst förbi Kiruna i helgen? Kunde ju hoppas att vinden tagit med sig alla mygglarver också, men det är väl att önska sig för mycket. Hoppas årets mygginvasion blir lugnare än förra året.

Solen skiner så vackert, men det blåser som sagt. Grannarnas nyinköpta studsmatta med nät blåste iväg o stolparna som ska hålla skyddsnätet är alldeles skeva. De har tagit av skyddet runt om, så det kanske gick sönder. Önskar att alla gamla björklöv kunde blåsa iväg från tomten också. Mitt huvud har hindrat mig från att kratta i helgen så man får det man gör nästa helg. Helgen därefter har vi årets stora vårstädningsdag med efterföljande årsmöte och grannfest. Vi samlas alla grannarna i området (vår Bostadsrättsförening) och grillar gemensamt. Föreningen bjuder på mat o dryck. Alltid lika kul att se alla kottarna leka med varann och vuxna umgås o prata. Händer ju faktiskt emellanåt att grannarna umgås ändå, runt grillar och verandor men det här samlar ihop ALLA. Nästan. Jättekul. Och ett sätt att få folk att gå på årsmötet. Kan vara lite si och så med det annars. De flesta småbarn är såpass stora nu också så det har egna ben att gå på och rasa runt bland bord o stolar. Mamma o pappa kan ta det lite lugnt och faktiskt äta i lugn och ro. Några blöjbarn finns det ju än. Det kommer nån nu och då :-)

Sitter just o går igenom mina fotoskivor och försöker sortera dem bättre och döpa om filer (ja, bränner om dem alltså) för att kanske lättare kunna hitta vissa filer. Har skapat tumnagelfiler av alla mappar (det som förr kunde kallas kontaktkopior), men det går fortare att söka på ett filnamn än att bläddra igenom alla tumnaglarna!

Ser bland fotona hur ungarna växt genom åren som gått. Försöker döpa filerna så jag får namn på alla grannungarna också... Stort jobb. En söt liten pojke har jag tappat namnet på. De flyttade från området för fyra år sedan så hans namn hann inte fastna.

Nåja, ska fortsätta med det nu! Blir väl klar nån gång, det närmaste decenniet eller så...


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

31 maj 2009 21:43

Den därade sången handalar om Katarina. :-)

Aktiv helg för dig, ja! :-)


http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

1 juni 2009 06:56

Jaså har en grannes studsmatta blåst iväg, IGEN, vår gjorde ju också det? Tipsa dem om att förankra den i marken med hjälp av dunkar med vatten som man binder fast med spännband. Så löste vi problemet när vår rullade iväg som en hörulle på stäppen.

 
Ingen bild

Kvasthilda

1 juni 2009 12:08

Jag vet Katarina :-)

viskar här, det är mellantjejens andranamn också, på förekommen anledning...

 
Ingen bild

Kvasthilda

1 juni 2009 12:10

Japp. Ska ge tipset till grannarna.

Det blåser ÄN! Ser ut som ett troll i håret efter promenaden från stallet o hem... Inte många meter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards