Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2009

Av Kvasthilda - 27 maj 2009 21:14


.... är visst tillbaks igen! F*n att jag missat det! Hann precis se henne stoppa in en chokladkaka i ugnen innan det blev paus. Får se halva programmet i alla fall. ÄLSKAR hennes bakprogram. Gottegris :-)


Chokladkakan var en specialare av Kärleksmums.


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 20:28


Har fångat en o annan pippi på bild genom åren. Här är några av dem :-)


Fotat genom ett fönster, därav "skuggbilden" th.


Härjedalen

 Ser ni hägern på andra sidan myr-udden? Lite större i infälld bild.


Åskmoln!




Vinterskator


Sommarfåglar

Björktrastbo.



Åsså till sist, ett par konstgjorda fåglar :-) Två tavlor vi har hängandes i hallen, över miniatyrhyllan med fåglar. Min och Makens landskapsfåglar.


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 19:52


Såg i ett inlägg hos Sussi, en bild av en krullig gris... Kommer ni ihåg Disneyfilmen Babe? Babe trodde ju att han var en fårhund. Nu finns det grisar med ull också...! Kanske nästa steg är att göra en film om en gris som tror han är ett får?


Bilderna på krulltottarna kommer härifrån.


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 18:15


Ett gammalt vykort jag köpte en gång. Tycker de är söta i den här formen, men the real thing är inte lika kul.


 

 Broms är ju också ett sommarens otyg....

 

Hahahahahaaaaa...

Kunde inte låta bli. Den här informationen/uppmaningen sitter på en mugg en av mina lokförarkompisar köpte. Typiskt järnvägsspråk. Vem får inte vidröras? Resanden?


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 18:06


pappa hittade en Kontorsagenda åt mig. Fick den idag. Tack Pappsen! Nu kan jag skriva in mina upgifter ordentligt :-)


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 17:35


...så vi blir blöt' om både skor o strumpor. Nåja, hade vi varit ute så. Det är onekligen ett riktigt trööökväder ute. Grått grått grått o en massa vatten. Blött o eländigt. Vi ville ju ha torrt! För att inte mygglarverna ska växa sig stora o hungriga. Usch o Fy.


Av Kvasthilda - 27 maj 2009 16:33


Här är ytterligare ett par collage med dockansikten. Första bilden visar några av de olika ansikten Barbie haft, och beroende på ålder är man bekant med ett eller annat av dem :-) Hennes första kompis Midge är också med där. De äldsta av de här är mina barndomsvänner. De andra har jag köpt på senare år.

Andra bilden visar Barbies vänner och tredje hennes kusin Francie med vän, och reproduktionerna.

  





Av Kvasthilda - 27 maj 2009 10:41


Vilken dag. Våra tåg blev inställda, både upp o det hem. Turfördelningen hade ringt min kompis igår kväll men inte mig. Visserligen gällde det bara södergående tåg så vi hade fortfarande norrgående att köra. Dock fick vi veta i morse när vi kom till jobbet, att även det var ställt. Som jag sa tidigare, n'åt tjall med lastningen. Vi har varit i stall hela förmiddagen i stället. Får sluta tidigare idag.


O det regnar. O regnar. O regnar. Trist. Junior o storasyster ska på stan idag o se på grundent/avslutningskläder åt honom. Syrran följer väl med som moraliskt stöd eller nåt. Om man nu får iväg dem i regnet. Pigan sover.


Jaja, ska väl käka lite kanske.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards