Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Kvasthilda - 5 juni 2009 21:31


Min dator fick fnatt idag. Jag har en inbyggd kortläsare i datorn och den har en förmåga att tappa kontakten - på nåt vis. Datorn tappar bort den titt som tätt. Försvinner i samma veva som jag stoppar flashkortet i läsaren. Läsaren blinkar till och slocknar, sen säger datorn att den har en oidentifierad enhet... Då är det bara att rycka ur pluggen till läsaren o stoppa tillbaks den igen.

Som tur är har jag ett datorlock som är fastsatt med snäppfunktion. Ett handtag jag trycker till, sen är det bara att lyfta av locket.

Såhär har datorn sett ut nu i ett par veckor. Jag har helt enkelt inte idats trycka tillbaks locket, utan den har stått öppen. Tänkte sätta tillbaks luckan idag men hade alldeles innan stoppat i flashkortet igen. Vad tror ni händer? Jo, läsaren försvinner. Givetvis! Det var bara att ställa ner locket igen och pilla i kabeln så läsaren kom tillbaks.

SEN fick datorn totalfnatt, spunk, helknapsuspatt. Fläkten gick igång och allt damm som samlats i den öppna datorsidan blåste ut. Såg ut som värsta Londonsmogen här. Gick inte att andas. OK, överdriver liiiite, men det blev tjockare luft.

Det var bara att slita ur alla kablar och ta ner datorn för en snabbrengöring. Det fanns ju en del damm kvar även efter fläktutbrottet.

Gick förresten inte att hantera tangentbordet eller musen så alla USB-kontakterna hade också flippat. Gjorde en norsk omstart. Eller snarare nerstängning. Tryckte på knappen. Länge. Tills den jäkla apparaten dog o dödde ihjäl. SEN tog jag bort burken o dammsög. (försiktigt givetvis...!)

Nu har den fått tillbaks sin lucka. Knock-on-wood. Får se hur länge det dröjer innan luckan måste dän igen för ett nytt kabelryck. Skitmaskiner.


O barnafadern tänker ta med sig lapptoppen nästa gång han åker bort. Dvs på söndag. Pigan sa klokt nog "Då kanske jag får mig ett liv". Det är ju hon som använder lappen mest.


Av Kvasthilda - 5 juni 2009 17:46


Vår äldsta dotter ritar drakar om ingen annan jag känner. Hon är själv jättesur över att hon inte kan rita hästar som Lena Furberg, men Lena har ritat sina hästar i en herrans massa år. Storpigans drakar är helt fantastiska och kan minst mäta sig med Lenas hästar.

Jag brukar säga att "Lena kan inte rita drakar som du".

Mammas ord brukar däremot inte väga så tungt, tyvärr. Detta självförtroende. Bristen därpå! Men alla älskar hennes drakar. Favvofröken har till o me köpt ett par drakar av henne! Kanske steg ett par grader där...

 

 Ritad till reservmoster


Av Kvasthilda - 5 juni 2009 13:34


En video med Carl Douglas' Kung Fu Fighting som nåt fan satt ihop med bilder från Shaolinmunkarnas tränings/uppvisningsprogram.


Av Kvasthilda - 5 juni 2009 11:53


Bara för att :-) Ska städa lite men ville visa upp den här underbara bilden först. Våra två yngsta. Fotograferat mitt i midsommarnatten :-)



Sjön ser lite annorlunda ut idag. Den är lite mindre. Sjöbangården ligger där vänstra (östra) stranden är på det här fotot. På väg ner från Loussavaara.

Det var mycket mygg!


Barnen är jämnstora här. Idag är pojken väl en halvmeter längre än storasyster... :-) Inte riktigt men han är lång. Finns att brås på. Hans pappa o farbröderna är över enonitti.


Av Kvasthilda - 5 juni 2009 11:28


Men vad trist. Nu blev jag ledsen igen. David Carradine hittades död i en garderob i Thailand, den 3 juni. Han var där för inspelningen av ännu en film, Stretch. David har medverkat i långt över hundra filmer, de flesta med nån form av Martial Arts-inslag. Shaolinpräst och annat.

David's officiella hemsida.


R.I.P David


Av Kvasthilda - 5 juni 2009 10:56

 

En bild säger mer än tusen ord.

Se, blev ju en liten kommentar i alla fall....


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards