Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Kvasthilda - 7 juni 2009 23:33


Ser ni vad det är?

  


 

*

*

*

*

*

*


En titt på något närmare håll då..... :-)

  


          Grönsiska                    &                      Ekorre


Av Kvasthilda - 7 juni 2009 23:31


Attans. Glömde ju lägga in den här på mors dag....! Hade den liggandes o väntade. Och väntade. Och väntade. Väntade just på mors dag för att få visas upp.



Av Kvasthilda - 7 juni 2009 23:24


Nu har jag städat mitt skrivbord

och lagt papper i lådor och fack

och satt utkast och infall i pärmar

så nu är här så propert, ack.


Nu är här så rent och prydligt

och allt har så snyggt stuvats ner

att redan idag är det tydligt

att jag aldrig hittar det mer.


Ordning och reda av Alf Henriksson, 22 februari 1975

Av Kvasthilda - 7 juni 2009 13:18


Hahahhaaaa! Klockan passerar 12 med ett par minuter, då skramlar det i dörren :-) Våra ljuvliga lappungegrannar tittar in igen. Äldsta pojken har så vansinnigt skön humor! Vuxen humor. Hans mamma berättade att han är kär. Det är en tjej på hans förskola som tagit hans hjärta i besittning.

"Man vet att man är kär när man bara vill titta på henne och man blir glad".

Pojken är sex år. Men han gillar inte kärleksfilmer säger han.

"Det är så jobbigt när James Bond blir kär."


Han kikade runt på våra DVDer och hittade Barbiefilmerna i hyllan.

"Vem brukar titta på de här?"

"Tja, våran stora tjej tittar ibland. Jag tittar ibland."

"Nej, vet du vad. Det var då konstigt. En vuxen som tittar på barnfilmer. Det var det mest underliga jag nånsin har hört!"


:-)


"När vaknar hon???" - frågan kommer en gång var femte minut ungefär.


"Men hur länge kan en tonåring sova??"

"Tills de vaknar".

"Ja, min storebrorsa kan sova till kvällen."


"Kan nån väcka henne?!??"


Han vill komma in i E-pigans rum o spela Simsons på sonens Playstation. Lillebror har gått för länge sen. Ledsnade. De pratade med Otto en stund men det är bara roligt några minuter. Lillebror är en av de sötaste ungar jag känner!


Av Kvasthilda - 7 juni 2009 00:11


hahahahaaa... återkommen efter kvällens bravader. Nåja, för en stund sen, Har tillbringat lite tid med att läsa mail (fjorton brevlådor, typ) och kolla mina kommentarer, tack alla gulliga!)


Fick en förklaring till varför lappungen frågade om det "var eftermiddag" idag när han kom o hälsade på sonen. Hans mamma har sagt till honom att han INTE får hälsa på förrän det blir eftermiddag. Antar att mamma känner till tonåringars dygnsrytm :-)


Maken svimmade i säng för en stund sen, o jag ska snart krypa dit. Tror det här är första kvartersfesten då inte EN person är uppe o ute efter tolv!!!! Andra somrar o fester har motorsågen dragits igång vid tre-fyra för att ta ner nån irriterande björk... vad det nu funnits att irritera sig över, den tiden på dygnet. Har ju inte bara varit för att det BEHÖVTS! :-)


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards