Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Kvasthilda - 18 juni 2009 07:54


.... är antagligen allt dagen har att bjuda. Ska stoppa i mig lite frukost, packa väskan med JTF, Linjebok, skadebok, blanketter i tusental, pennor, kanske lapptoppen och alla sladdarna till den, kameran med båda objektiven, matsäck, extra mackor, tepåsar o en liten kaffedito, koppsoppa, vattenflaska, eventuellt extra "vanliga" kläder, skiter i skorna (- de ryms INTE) o guuu vet allt man ska ha med sig för ett dygn hemifrån. Våra ryggsäckar väger tre ton när de är tomma, tänk att sätta den på ryggen med allt skit man ska ha med sig...! Turen är försenad en timme men uppmärksamma lilla jag minns inte vilken tid vi kom överens om, insen o jag. 8.43 är ordinarie starttid. Det är om eeehhhh 47 minuter. O jag har inte stoppat i mig ett korn frukost än. Fast en timme senare ska väl inte vara problem att hinna med. Ällä?? Sitter jag här så blir det garanterar snorstress när insen ringer. Yikes. Surrpinne.

En dagstur till Narvik. Underbart! IDAG får jag äntligen se branterna vid Rombaks-fjorden - från rätt håll. Har aldrig lärt mig om det stavas med ett eller två k. Stasjonen har ett så det är väl rätt så. (o ja, stasjonen är norsk. I Sverige stavas det driftplats. Sådeså) Järnvägen åker (inte en meter) går preciiiis bredvid en super-brant om sådär 600 meter rakt ner. Bredvid står det en massa pinnar med ett snöre mellan och en gångstig... Nä, tror inte det..... Skulle inte gå där, nej. Undrar hur jernbanearbetarna beter sig när malmtågen kommer dundrande. Eller vad värre är, godståget som ju går fortare.... Marginellt. I Norge i alla fall. De kan ju inte klistra sig mot bergsväggen på andra sidan. Fast å andra sidan (var ju branten sa jag... hahahahhaa!) åker de nog till närmaste stasjon och parkerar i väntan på passage av alla tåg. Sommartider = arbetstider av järnvägar runt världen och det är lite problem med passtider. Om godstågen är mer än en timme sena (som vårt) ska de ställas har jag läst.... Får se hur det blir då!

Vi ska bromsprova tåget innan vi åker.

Vi får ju inte utbildning på Rc och dagens tåg är just ett Rc-tåg. Lördag o söndag är vi tillbaks bland malmtågen igen.

Har samma tur nästa vecka.

Nåja, ska göra mig i ordning o packa ryggan. Catch you later. Kanske inte förrän i morron. Hemma halv-fem eller nåt, fredag morgon. Kan aldrig säga att jag slutar då eller då. Det blir när det blir. Kan bli tidigare. Kan bli senare än beräknat.

Have a nice Midsommar ifall kvasten inte vaknar före dansen.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards