Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Kvasthilda - 22 juni 2009 11:24


Kan inte sova. Eftermiddagen kommer förhoppningsvis att gå ändå. Dricker kaffe i stället för att hålla mig vaken. Inte bra. Jäkla skit att man inte får sova när man ska.

Nåja. Här lite bilder från gårdagen, eller kvällen snarare. Fotat vid tiosnåret igår kväll.


Det var sån't fantastiskt vackert solljus och jag ville fota den vita vallmon, men den låg tyvärr i skugga (längst ner i inlägget). Dock hade den fyra utslagna blommor igår :-)



Björkar i motljus


 

 Vad heter blomman? Den lakritsdoftande.... Narv? Trav?

S-pigan säger sandtrav. Den tar vi!


 

 Rödblära



 

 Liten o skir, lite smårosa. Ursöt :-)


Jag tröttnar aldrig på denna vallmotuva. Finns två vita på hela upplaget! Resten är gula.


Av Kvasthilda - 22 juni 2009 09:11


Som sagt. Huset är fullt. Prylar överallt. Det är kläder och tidningar o böcker o pryttlar. Djurmat o godis.... Dessutom har vi hus i huset!


Här har vi ett högt hyreskomplex. Den ena bostaden är full av en jättebåt o tre inneboende. Den övre i modern grön plast, inhyser Läckande Musen.

Charlie o änglarna. Eller Otto o Änglarna aka Spindel, Ida och Lovis.



Monsterkatten är också inflyttad. Utför här en liten morgontoalett i den något ljusskadade soffan (blixtfenomen)



Själv är jag övertrött och ska krypa i säng en timme eller två. Maken vaknade på osedvanligt dåligt humör och väckte mig med sitt dundrande runt huset innan han gick till jobbet.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards