Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Kvasthilda - 24 juni 2009 23:58


Att man aldrig kommer i säng i tid. Lagom tid. Så man får sova alla de timmar kroppen tror sig behöva. Jag brukar klara mig med fem timmar alltsom oftast, men ibland blir det åtta o nio också...! I morgon ska jag upp runt sex så det blir väl fem då. O hoppas att tåget kommer i rätt tid. O sen bestämma sig hur långt man åker. Grilla eller lefsor?

O hoppas insen stannar på hotellet om det jag fortsätter till Narvik. Blir lätt skittrist annars. Han är kul att prata med! Vissa personer kommer man överens med, andra inte. Nu brukar jag komma överens med de flesta, men det är inte alla kan man prata med. Eller bara sitta obesvärat bredvid, utan att prata med!

Nåväl. Borsta tänderna o hopp i säng!

Natti Natt!


Av Kvasthilda - 24 juni 2009 21:11


 Ännu en bukett blommor - i vilt tillstånd. En kompis såg mina bilder av buketten i vas och kommenterade: "Snyggt med mördade blommor!". Ska han säga som är vegetarian.... ;)


 

 Smörblommor


 

 Daggkåpa


 Äntligen blommar de även här!

En vit variant :-)


Sommargyllen

 vackert namn på ett ogräs!

 

 <-----------   Sommargyllen                        Sandtrav   ---------->


Åsså "min" lilla tuva igen :-)  



Av Kvasthilda - 24 juni 2009 18:12


Maken är ordförande i vår bostadsrättsförening. Däremot har han en hustru och denna hustru är älskarinna, hushållerska o sekreterare. Allt-i-ett. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Så mycket som vi går om varann är nog det första långt ner på listan.

Sekreteraren... Det är ordförandes. Oftast. Han är total analfabet när det gäller datorer så hustrun måste rycka in när det blir dags att göra nåt för föreningen. Det kan gälla att maila våra ekonomiansvariga (SBC) för att ta reda på ett eller annat. Det gäller oftast att skriva ut protokoll från möten, vare sig det gäller styrelsemöten eller medlemsmöten. Eller att ordna nyckellistor, vilket jag gjort idag. Vi har skaffat nya nycklar till vår gemensamma föreningslokal och jag har alltså fixat listor till dessa... Skall skrivas på av medlemmarna, men DET fixar han själv. Att gå runt o få påskrifter alltså :-)

Tur det.


Av Kvasthilda - 24 juni 2009 14:24


... måste man ju för sjutton komma ihåg att göra när maskinen är klar....!


Av Kvasthilda - 24 juni 2009 14:03


Jag har beställt tid för synkontroll för körkort. Jippie!! Att det ska vara så jäkla besvärligt att få tummen ur... eeeh ja... för att fixa en syntid... Men nu är det gjort. Fredag fm. Är säkert supertrött efter torsdagens tripp till Narvik men det bjussar vi på.


Sen är det festival hela helgen!


Har inte bestämt hur jag ska göra med Narvik än. Ungarna vill som sagt ha lefsor. En av de andra förarna ville att jag skulle komma på grillpartajet. Vet inte hur många tjejer det tänkt gå dit. Jag är inte så bangen och bryr mig inte så mycket, men hon ville ha sällskap. Hon spelar dragspel. Gjorde succé på förra årets grillfest med sitt spelande. Arbetsledarna grillade o förarna hade kul. Hahahahaa! Det regnade visst o då placerades arbetsledningen vid grilltången. Smart move. Bra de gör nån nytta.

Nu har vi bara en kvar. O knappt det. Den andra har gått till konkurrerande företag. Gräset kanske är grönare på andra sidan. Gatan.... Ah, jag vet inte. Nu söks det en ny arbetsledare, men det verkar ha blivit lagt på is också. Fungerar väl så bra med den vi har.... Eller? Nåja, jag jobbar en vecka till, sen är det fyra veckors semester. Får se sen vad som händer (eller inte).



Av Kvasthilda - 24 juni 2009 13:05


Hinner knappt skriva här mellan kommentarerna :-)) Tack tjejer.


En bukett blommor kanske? Skulle kanske göra egna små blogg-awards att dela ut?

Innan jag tar itu med det eventuella projektet, delar jag med mig av buketten jag plockade igår. En underbar mix av rosa o gult. Ogräs o smörbollar i en salig blandning. Än håller de ihop. Ja, såvida jag inte går dit o nyser över hela härligheten, då rasar väl kronbladen som maskrosfrön i vinden....


Tänk att sommaren hittat till Kiruna också i år!


 



 


Av Kvasthilda - 24 juni 2009 12:19


Min pappa fyller år idag. Han föddes en midsommarafton för 76 år sedan, på den gård han sedan växte upp och där vi tillbringat många sköna sommar- och påsklov. Och nåt jullov för den delen. Gården i Härjedalen. Vårt lilla paradis med alla bromsarna :-)


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards