Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Kvasthilda - 3 juli 2009 14:18

Vi blev stående på värsta driftplatsen (stationen) av alla i väntan på ett par tåg. Det är en låååång o brant uppförsbacke man ska tråckla sig uppför efter utfarts-signalen... Passade på att ta några bilder på Kaisepakte. pakte=stup och det ser ni ju tydligt här... Stupet är ca 84 meter rakt ner på högsta stället. Det sägs att det spökar på toppen - en gammal samekvinna (eller lappkärring som min gamla vän och just lappkärring skulle ha sagt om hon inte lagt pannan på köksbordet och somnat för alltid i våras) har hoppat ner där i olycklig kärlek eller nå't sånt. Om man går upp i en speciell ravin (på andra sidan av berget från bilden sett) blir det regn. Man stör henne!

Hur som helst är det en säregen klippa och ett landmärke efter Malmbanan.


 

 

Lite kvällssol bland norska fjällen

Tyvärr kommer inte den något mer aprikosa nyansen fram ordentligt, men det är vackert ändå så man svimmar.

Av Kvasthilda - 3 juli 2009 14:10


Här är resten av vårt lilla hemmazoo (Storpigans djur).


Nästan omöjliga att fånga på bild!

 Mustjejerna


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


 Vår gamle mushanne


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


 Åsså dampkatten som sover på längden o tvären o har adopterat Makens (väl begagnade) fåtölj...






Av Kvasthilda - 3 juli 2009 04:38

En hare satt på gården när jag kom hem. Hade kameran färdig runt halsen så det blev ett par snapshots. 

 

Tidig morgonsol i grenverket 

 

En närmare titt...

Av Kvasthilda - 3 juli 2009 04:00


Så har man gjort sista skiftet. Är jättetrött, men vill slänga in ett inlägg innan jag kryper i säng, denna min sista arbetsdag för juli.

Sista passet med min snygg-ins.

*suck*

Jag är officiellt en planka. En del av en väggpanel. Lite oslipad. Duger till dassväggen för tillfället. Lite finslipning o lack så kan det gå att sätta upp i vardagsrummet. Kan du bli mitt sandpapper då??


Nu har jag semester.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards