Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Kvasthilda - 9 juli 2009 22:39


 Lite bilder ur mors trädgård. Mer kommer så småningom.

 

 Salvia Nemorosa

 

 Linnés döttrar eller stjärnflocka

Den är SÅ läcker!

 

 Pioner


Av Kvasthilda - 9 juli 2009 22:28

 


Ännu en liten anteckningsbok till handlingarna.... Söt liten bok.

Från Lagerhaus.

Butiken som är knökfull med absoluta nödvändigheter man inte kan vara utan.

Av Kvasthilda - 9 juli 2009 22:09


En dag i Kupolen och diverse reor... Behövde ett par nya sandaler, då mina gamla utgått för läääänge sedan. Sulorna har gått av, men skorna i sig håller ihop med läder-"inner"sulan, så det märks inte. Däremot har ett par nya varit på tapeten ett tag. Lade mina sista slantar på ett par ursöta i beige skinn (mocka). Jättesköna. Blev två par skor då jag köpte ett par svarta ballerinaskor också. Provade ett par bruna, men de fanns inte i rätt storlek. Till-o-me min storlek var för stor!

Åhléns har dessutom total utförsäljning på bijouterier så det blev lite smycken också. Fint med 70%-s rea...!

 Färgerna närmare verkligheten...


Av Kvasthilda - 9 juli 2009 21:28


Kolla in de här engelska tjejerna. Kul grej att komma till sin bal iklädd en kartong. Eller snarare inSLAGEN i en kartong!



Av Kvasthilda - 9 juli 2009 20:50


Jag gillar friidrott. Har till-o-me haft tangerat dalarekord på hundra meter nån gång i evigheten. För alltid krossat av systrarna Kallur. Deras mamma var kollofröken på ett sommarkollo jag älskade och var på som barn, några få veckor varje sommar.

Min son tycker det är hysteriskt roligt att hans mamma nånsin varit intresserad av nån form av idrott - och dessutom utövare av desamma. Är man uppväxt i en sportfånefamilj så är man. Och har man haft talang så har man. E-pigan har (hade) ännu större talang än mamma och hade vi bott i Dalarna under hennes uppväxt hade Kurt Sundin sugit in henne i Falu IK för lääääänge, länge sedan. I Kiruna är förut-sättningarna helt andra. Om du är kille o gillar hockey har du större chans att lyckas där. Eller skjuter pilbåge.


Hur som haver... Usain Bolt är min stoooora idol just nu. Jag ÄLSKADE Michael Johnson och hans underbara kross av 200-metersfinalen o rekordet för alla dessa år sedan. I friidrottens värld är det längesen. Å andra sidan stod sig ju längdrekordet, rekordlänge...

Förra året dök så blixten från Jamaica upp. Dundrade till o formligen krossade hela sprintervärlden o rekorden under OS i Peking. Fantastiskt!! Vilken kille. O när ska man annars göra det?

Läste en artikel och Wennerholms krönika om The Lighting Bolt i Aftonbladet igår och jag kan bara hålla med. Ren o skär talang. Född till sprinter.

O vilken sprinter sen.

I Lausanne häromdagen vann han överlägset. Igen. I ett "testlopp" där han bara kollade om/vad benen höll.

Kaxig som få. Med all rätt, tycker jag!


Av Kvasthilda - 9 juli 2009 18:48


... som inte fungerar!!!! Har försökt skriva kommentarer på x antal olika bloggar idag. Får inte igenom NÅT. Klickar i publicera/kommentera eller vad nu knapparna säger men INGEN går igenom. Ingen av dessa är BGs bloggar utan det är blogga.se eller blogspot eller annat. Jag blir VANSINNIG! Vill ju visa att jag läst o vill kommentera åsså funkar det inte.


Ulrika, läser du det här så har jag försökt att kommentera hos dig. Bland annat.

En del är nya bloggbekantskaper. Vänner o släktingar. Men nej. Får inte visa att jag sett o begrundat vad de skrivit. *arrrgghh*


Av Kvasthilda - 9 juli 2009 10:58


Sinnessjukt. Jag vet inte vad det är med det här rummet o sängen. Mitt gamla flickrum som inte bytt tapeter sen jag flyttade in här en vinterdag för långt över tjugo år sen. Det är fortfarande samma gräsgröna, vävmönstrade tapet. Underbart lugnande färg. O mammas gamla dubbelsäng. Man sover som en prinsessa. Och inte som hon på ärten. Det är som att sova i dunbolster eller vad sjutton sagorna nu säger. Man sover o sover o sover. Idag vaknade jag av att nån använde sitt bilhorn lite mycket. Det är en verkstad mitt emot, tvärs över gatan här. Ibland vaknar man när lastbilarna kommer o lossar sin last lite längre bort på gatan. Eller på natten när ungdomar drar förbi på sina moppar. Det är en liten genomfartsväg utanför dörren här. Men oftast sover man som ett litet barn. O sover o sover o sover. Sanslöst. Sinnessjukt. Har sovit 11½ timme inatt. ELVA O EN HALV!!!!  Va???? Blir lika förvånad varje gång jag vaknar upp i denna säng och inser att man sovit bort ett halvt dygn. Händer ofta. Fast man lägger sig i vettig tid. Nåja, det blev efter midnatt igår med. Såg av mitt lilla mailprogramverktyg att det hade tagit 11h23m från förra uppdateringen så det betyder ju att jag la igen datorn o med det ögonen, 11 timmar och 23 minuter tidigare. Plus minus x antal minuter mellan de tio den tar för att hämta uppdateringen av mailboxar. Makalöst.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards