Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Kvasthilda - 13 juli 2009 23:43


Mitt absoluta favoritavsnitt i Beck-serierna är det som gick ikväll, Enslingen. Jag bara älskar Gunvald Larsson och hans truliga, missförstådda tillvaro i det här avsnittet. Sur o grumpy, som bara Gunvald kan vara. Åsså damernas riddare när han tar Alice på hennes ord utan att tveka många sekunder. Till en början ja, men för varje mening Alice ger honom om svinet Sven, antar Gunvald formen av Riddare och får den inte så gode Sven att begära förflyttning tillbaks till Östersund. Hej då. Good Riddens!


Av Kvasthilda - 13 juli 2009 22:10


Kom oss iväg till Torsång idag och här är några bilder på den vackra stenkyrkan som är Dalarnas äldsta kyrka.

 




 




Av Kvasthilda - 13 juli 2009 17:47


Min mor är slav under TVn. Nej, slav under ETT program på dumburken. Missar inte en minut av den balle o den snygge.... eeehhh... den fräcke o den snygge. The Bald ehhh BOLD and the Beautiful (alltid lika kul felskrivning!). Eller Glamour som denna TV-världens allra värsta långkörare heter på svenska. Sitter o halvlyssnar från vardagsrummet next door. Dagens avsnitt är igång. Undrar vad som hänt Ridge. Snyggingen man alltid höll på "förr". Han verkar skitsur över fruns sons förhållande med hans dotter.... Som om inte den familjen är inavlad så det räcker o blir över ändå. Makalöst. Fast det visar sig ju med tiden att de trots allt inte är släkt med varann.... Mycket vänsterprassel. Undrar hur släktträden ser ut??

Barnen har vuxit upp i serien o snyggingarna är numer farföräldrar. Eller på god väg att bli. O äldstemor o släktmatronan Stephanie håller sig vid liv i eviga tider.

Ja, herre gud...


Av Kvasthilda - 13 juli 2009 10:09


..... kanske det blir idag. Ser ut att vara en OK dag för utflykt till grannbyar o kommuner.

Nu ska jag gå o stoppa i mig lite av farsans beck till kaffe o en macka eller tre. Eller en mugg filmjölk (Bollnäsfil, den river så gott i halsen) o en banan. Får se vad huset o humöret bjuder.

Min far passerar o blänger lite. Tycker att jag sitter för mycket vid lapptoppen.... Ögonen kliar. "Sitter du så du förstör ögonen?". Ehhh. NEJ...!



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards