Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Kvasthilda - 15 juli 2009 19:33


Det har varit en lång dag idag! Har varit på långpromenad runt stan och fotograferat vilda vatten, stora gruvhål och kyrktorn. Fastnade hos en kompis i ett par timmar, pratandes om smycken o en massa annat. De driver en butik vid gruvområdet där de säljer sten- o silversmycken. Om ett par veckor ska de åka till Canada o gräva efter sten bland svartbjörnar o grizzlys. Huuuuuujja!


Nu behöver jag en dusch. Har varit en varm dag!


O just det. Hittade ett par sedlar som yrde omkring :-) Såg bara ett papper som for omkring men anade silverranden. Jajamen. Det var en sedel. Stampade fast den! Ett par sekunder senare kom det en till. Såg ingen i närheten som kunde ha tappat den så jag tackade o tog emot. När vi kom hem dök glassbilen upp så ungarna fick ett paket glass. Blev ju gratis så att säga.

O just det igen, köpte ett ljus i gruvbutiken. Nån påhittig person har tillverkat "klumpljus" i formen av slaggstenar. Eller inspirerade av slagg. Det låg tom ett par slaggstenar bland ljusen för att visa originalet. Tyckte det var lite för dyrt för tillfället, men sedlarna som flög in i famnen på mig sen, hjälpte med det så det kändes mindre dyrt.


Har hittat en sedel vid ett tidigare tillfälle. Tror det var en norsk hundring den gången. Vi hade parkerat bilen utanför ICA i Sveg och höll precis på att stoppa in varor i skuffen på bilen efter uträttat ärende. Tittade på backen o där låg en hopvikt sedel. Kom till användning vid ett senare tillfälle när Maken skulle till Norge.


Av Kvasthilda - 15 juli 2009 10:28


guuu va trevlig kille jag snackade med. Tredje gången gillt. Nu vet jag att Telia Kundtjänst kommer att läsa det här och jag vill ge Kristoffer en ros. Han lovar höra av sig under dagen/morgondagen. Hoppas att den här sk*ten med mms-inlägg löser sig då. Nåt är knas.


 

Av Kvasthilda - 15 juli 2009 10:01


Vilket bängel. Måste kontakta Telia o starta om telefonen igen. Min phön är så KASS. Måste plocka ur minneskortet när jag startar om, för telefonen tar eeeeeviga tider att starta upp med kortet i. I hate it. Vill ha en ny telefon. NU!


Aaahhh. Vilken lisa på min sårade mobilkrångelsjäl. Olsen Brothers på radion med deras underbara eurovisionvinnare, på engelska. I löööv it.

Flyyyyyy on the wiiiings of looove... Fly baby fly-y-yyy....


Av Kvasthilda - 15 juli 2009 09:34


Testar sms-inlägg.
Vill se hur det ser ut på bloggen.


Redigerar. Ser ju OK ut. Bara trist med rubriken!

*Väntar in MMS-et oxå*

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards