Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Kvasthilda - 22 juli 2009 23:25


Tog en tur förbi bärbuskarna när jag kom hem. De dignade av mogna bär. Några jordgubbar var övermogna o luddigt mysgröna. Dem lämnade jag åt sitt öde... Plockade en massa ljuvliga gula hallon och ännu fler röda. Och ett gäng smultron. Mums Mums Mums Mums. Gjorde tabberas på Gräddvaniljglassen. Som i alla fall behövde tömmas då den varit tinad o jag HATAR tinad o omfryst glass..... Jag kamouflerade glassen med alla bären och drack en välbehövlig MUGG kaffe till. O fick nåt underligt likörjox med konjakssmak av modern. 


Av Kvasthilda - 22 juli 2009 22:07


Det blev cruising trots allt. Mycket bilar var det! De sa rekorddeltagande på nyheterna och det kan jag tänka mig! Bilar kommer ju från hela mellansverige för att vara med på dessa cruisingkvällar. Coppermine Cruisers brukar ha bra upplägg på sin kväll. I skrivande stund har de "efterkrus-musik" på klubben och jag antar att kottisarna är där. SysterYster blev hemma med sjuklingen. Hon har hög feber och det kan vara skönt att bli omhändertagen o syrran var inte riktigt fit-for-fajt heller.


Började kvällen med att besöka raggarmarknaden på Stora Torget. E-pigan har velat ha en raggarsvettis i flera år och jag tyckte väl hon kunde få det i år. Träffade på en gammal jobbarkompis o bybo som var där för att lyssna på musiken som skulle komma att serveras lite senare. 


Glasögontestning. Storfot vill ha ett par solbrillor.

Pigan i sina nyinköpta jeans (hmmm....) och svettis.

 

Kvastis & the Kiddos.


De spelade som sagt musik på torget, men innan det kom igång hade vi lämnat området igen för att ta oss tillbaks till Gruvgatan o få bra platser för att se nåt av bilarna. Junior fick inga brillisar. Skitkvalla.


Pappa o jag stod o tittade på bilparaderna medan kottarna raggade upp Sambon och åkte med i hans o SysterYsters gamla StarChief.

 

Kidsen i baksätet!


  

 Bel Air 1955 med Elvis vaktandes reservhjulet.

O en skitasnyggt lackad Oldsmobile.

  

Diverse krusande underligheter. En militär-BÅT (!!!!!!) på hjul och en gammal Anglia med tidstypisk packning fastsurrad på taket. Nämnda bil innehöll även en svart toypoodle. Om detta är tidstypiskt förtäljer icke historien. Och en vid alla krusträffar närvarande amerikansk likbil.... (Dead Sled). Inte just denna, men det finns alltid med minst en gammal kistkärra.


Club Corvette Sweden hade storupp-/utställning av bilar bredvid Faluån och jag fotade en del av mitt paradis. Mitt o kottarnas. Var man än tittade stod det Corvetter - och Mustanger. Corvetter & Mustanger.... Corvetter & Mustanger. Corvetter & Mustanger... eehh, ja ni förstår. Fotade en massa där. E-pigan (och Junior) älskar Mustanger. Tänk "Gone in 60 Seconds" så förstår ni. Ellinoooore, you know. O jag har ALLTID varit vansinnigt förälskad i Corvette Stingray. Mums! Men bara vissa årgångar. Gillar inte riktigt de nyare modellerna.


Jag menar..... KOLLA profilerna!!! *hänförd suck*


Den URSNYGGA orangea corven nere tv var en av två, en rödhårig dam o hennes gubbe ägde. TVÅ???!?!???? Den gröna tillhör en av arrangörerna. MumsMums. Snyggt med volvon i bakgrunden. NOT. Men lite svårt att sudda bort den....

 

Aaaahhhhhh.

(varning för kvastorgasm)


Av Kvasthilda - 22 juli 2009 15:54


Jahapp.... får se hur kvällen avlöper då. Falucruisingen går av stapeln i afton och om en timme samlas bilarna vid Falu gruva för att fotograferas. Sedan går cruisingen igång. Tar ofta halva natten. Många älskar det, andra avskyr det. Kul att se gamla bilar i mer eller mindre gott skick. Solen skiner just nu, men molnen hopas så vi får se hur det artar sig. SysterYster vet inte hur hon ska göra än. Var inte inställd på att åka, just för att det tar sån tid, men nu är hon inställd på att inte åka ALLS för att hennes (sambos) dotter åkt på halsfluss o streptokocker och måste hållas inomhus. Än är hon inte 18. Är hon då alldeles visst det! Jag avskyr hur hennes familj ställer till det för henne för hon släpper ofta det hon vill i ren leda. Ungefär som jag förra veckan med Åkdon & Termos. Blir så förbannad på vissa saker o då släpper man taget helt i stället o skiter i det o går i stället o grämer sig över hur orättvist livet är.

Får väl ta en tur in med farsan i stället.

Nu tjurar min son över maten så allt känns bara skiiiit. Snorungar. Ät det som serveras o sluta gnäll.

O huvet värker.


Av Kvasthilda - 22 juli 2009 00:23


Har babblat o skrattat o käkat glass o tittat på Barbiedockor. Vi har pratat om ditten o datten o kaotiska tågresor och annat också. Träffade min gamla dock&MC-polare idag. Och hennes nye o mycket trevlige sambo. Och underbare lille son. O deras tre katter. I deras mer än lovligt röriga hus. De håller på att städa ut förråd, och sälja hempartygrejer, och samla på dockor, och sy nånting, och sortera hyllor, och..... ja vad de inte gör vore nog lättare att lista. Totalt kaos. Men det har varit kul som fan att prata bort några timmar! Vi ska eventuellt ta en tur i veckan, till en annan samlare för att se hennes dockor. Beror lite på vad kompisen o hennes sambo bestämmer vad gäller semester och eventuell resa åt nåt håll. Ska också bli skitkul - om det blir av!

Nu ska jag krypa i säng. Är schweintrött. Natti natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards