Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Kvasthilda - 23 juli 2009 19:07


Junior o mamma (eeehh, undertecknad - inte mammarmor) har varit däckade idag. Feberfrossa. Har legat som en pascha i en soffa hela dagen o läst Nora Roberts. Skulle ju fara o hälsa på Annelie med alla dockorna, men av detta blir intet. Bara hoppas att feberyran lägger sig till morgondagen/kvällen.
Tomas Ledin för H-VETE.....!

Sonen har yrat hela dagen, gnytt som en hundvalp. Proppat honom full med antifebermediciner men febern ger sig inte riktigt. Får bara hoppas att det är nåt snabbt övergående och inget livsfarligt för gamlingarna i huset. Min kropp väger bortåt trehundra kilo. Mådde tjyvens halva natten o kotten har visst varit uppe i ottan o kalvat ur sig vadän han hann stoppa i sig innan magen gjorde uppror. Själv har jag zippat cocacola hela dan. O fått i mig några småplättar o blåbärssoppa. Jäkla skit! Febern alltså. Soppan är kanon!

Fick tipset av min dockpolare att stoppa i mig tjugo hela vitpepparkorn. Det ska visst enligt uppgift skrämma bort magsjukebacilluskerna... Hmmm... Gamla hus-kurer. Har inte letat några pepperkorn i nån kopparkanna än. Eller ens en krydd-burk.


O regnet VRÄKER ner. Tror det är åska i luften, till råga på allt jävla elände.


Jaja, Ska leta en ny Robertsbok o lägga mig på mammas mer än lovligt osköna skinnsoffa med lösa dynor o tycka synd om mig själv. Kanske leta fram lite glass eller nåt. Eller cashewnötter (som brorsdöttrarna säger är det jäkligaste man kan köpa för att de kommer ur en nöt. Eeehhh. En ynka cashewnöt plockas ur en stor nöt. Mycket jobb för lite mat. Ah jag vet inte, Har inte tagit reda på nåt mer om det. Stoppar huv'et i sanden igen o knaprar mina saltade nötter)


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards