Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Kvasthilda - 30 juli 2009 17:08


Jag har en del namn i mina inlägg den här veckan, som jag inte länkat. Ska göra det bara jag kommer åt en vettig anslutning - och/eller har lite tid över.


Just nu packar jag väskor för glatta livet och önskar att man hade liiite bläckfiskanlag. Behöver ett par armar till. Gärna i kombo med nån tusenfotings gener eller så. O en björn för styrkan....


Av Kvasthilda - 30 juli 2009 15:18


Blir inget Rättvik o Classic Car Week. Vi hinner inte. Hade tänkt åka upp idag, men jag känner att tiden rinner iväg. Har varit uppe sen ottan pga odågiga tonåringar. Sov hos syrran inatt - i Sambons säng.... ;) Nej, han sov faktiskt i soffan sen de kom hem sent på natten. SysterYster o jag kom väl inte i säng förrän efter ett, halvtvå eller så. Sambon o hans dotter med kompis skramlade väl in nån timme senare. Hörde inget. Hade fullt sjå att dra timmerstockar o då försvinner allt ljud runt omkring. Hur som haver, vaknade vi i ottan av en vän röst som frågade,

"Kan du köra oss till stan? Bussen går halvnio?"

VA?!??????? Snorgärs (18 år till trots).

"Kan ni inte fixa med sån't INNAN det är dags att åka?!?"

07.22 klev vi upp. Det är tre mil enkel väg så syrran var lagom glad. Vi hade ärenden att göra i Tänger också, så jag väntade tills hon kom tillbaks igen efter att ha slängt av tjejerna vid järnvägsstationen o bussen. *suck o stön*

Man är sådär lagom mosig idag!


Kidsen har packat väskor o Pigans resväska väger tjugofem ton. Ungefär.

"VAD HAR DU I DEN HÄR?!?!???? STEN????"

"Näe, kläder o syrrans dator."

"Packa skorna i resväskan o flytta lite kläder till ryggan i stället."

"JAG PACKAR INTE OM NU!!!!!"

*Arrrggghhh*

"Nä, jag ska bara dra den i alla fall."

"Jojo. Du ska till perrongen oxå."

"Jo, men då tar jag hissen."
"Jaha, Du ska till hissen också. Morfar parkerar på nedersidan o då behöver du inte lyfta. Moster parkerar på ovansidan o då måste du nerför en TRAPP! "

*suck*

O jag har inte ens BÖRJAT packa än. Tänkte slänga in det här, gå o sniffa på mormors bak, eeehhhh, nej kyckling, titta till grejerna o se vad man kan få med sig eller inte. Kanske vi får lov att adoptera bort lite grejer? Mwahahhaaaa. O Pigan ville ha lite Muminburkar på det. Mowahahahahaaaa! Tillåt mig hånle. Nej, sån't gör inte en mor. Fy på dig!


Var faktiskt ute med syrran som kyrkguide igår. Nu har jag fotat Envikens båda kyrkor och Svärdsjö. Tack Anna! Hann inte med Vika. Får se vad morgondagen bjuder. Tänkte ta ett par på vägen till Gävle. Kanske vi klämmer in Vika också. En itty bitty liten omväg.

Beror lite på vad vi hinner med idag. Packar nog bilen redan ikväll.

Jaja. Nä, ska se vad morsan bränner vid i köket. Luktar som fastbränd buljongtärning. Höns tror jag. ;)


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards