Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Kvasthilda - 4 augusti 2009 21:59


... tillhör inte de roligaste jag nånsin sett. Den var dessutom låst så jag kom inte in för att se interiören.

Klocktornet såg vi aldrig. Det ska finnas något hundratalet meter från själva kyrkan/kapellet och byggdes för att locka folk till gudstjänsterna i det dåvarande "inlånade" kapellet. Så småningom byggde man en kyrka i tegel men tornet står kvar där det byggdes en gång i tiden. Kyrkan invigdes 1960.


 


Av Kvasthilda - 4 augusti 2009 17:05


Det är intressant att se hur många människor det finns som gillar att fotografera kyrkor. Har haft en diskussion med min elevkompis om varför jag fotograferar just kyrkor. Försökte förklara att det är rent arkitektoriska tankar bakom. Jag tycker också atmosfären i en kyrka är så skön. Finns inga religiösa aspekter alls. Snubblade över ett forum där det fanns en massa kyrkbilder från många delar av vårt land såväl som kyrkor från Norge, Tyskland och andra länder runt världen. Det är inte bara jag som är fascinerad av denna "konst".

Sitter just och sorterar mina foton för att se vilka jag kan använda. Blir en del collage. SysterYster undrade varför jag gjorde mestadels collage. Jag får ju visa fler bilder på det viset! Inte så stora, men överlag är de OK. Om någon prompt vill se detaljer får han/hon väl hojta till så kanske jag visar en större bild.


Känns fint att sitta o lyssna på Tomas Ledin o Måns Zelmerlöw samtidigt som man mekar med bilder o letar ett passande teckensnitt. DET är inte enkelt kan jag säga!


Fick förresten ett kuvert från Ovansjö församling idag. Mailade dem häromdagen o beklagade mig att deras jättevackra gamla kyrka var stängd när jag var förbi. Nu fick jag en än större önskan att en dag åka dit för att gå in i kyrkan och fotografera. Bland andra Heliga Birgitta och Maria finns avbildade i skåpluckor och på tavlor. Som plåster på såren skickade de alltså ett kuvert med vykort och en bok/broschyr om kyrkan. Underbart!


Av Kvasthilda - 4 augusti 2009 02:17


Go'Morron! Är sååå trött! Man blir lite mosig när man har så'na här skift.

Pigan har inte kommit hem från kvällens/nattens bravader än. Mötte henne i dörren när jag kom hem igår eftermiddag och har bara varit i mobilkontakt med henne sen. Skulle ut o käka med en kompis.

Junior har inte skramlat i säng än, utan sitter o spelar, rödögd o eländig.

*UNGAR!!!*

Själv har jag sovit sedan åtta i går kväll. Ska vara på jobbet om cirkus fyrtio minuter. Vet inte ens om det jobbar folk på MTC. Ingen aning om vilket lok vi ska ha!

Svappavaara idag. Eehhh. Inatt. Skymningsljus ute, men inte helt mörkt. Dock märks det att hösten är på gång. Dagvärmen till trots.

Nu kommer ett tåg in hör jag. Eller går ut. Nej måste vara på väg in, går för fort för utgång.

Lite frukost av nåt lätt slag o sedan iväg.

Japp, ingång. Nu bromsade det (han/hon).


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards