Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

förpackningar

Av Kvasthilda - 6 augusti 2009 20:43


Elisabeth nämnde i ett inlägg idag, hur jobbigt det var att få upp en förpackning med en USB-hub.

Det har varit en min svärmors största hatobjekt. Alla dessa omöjliga-att-öppna-förpackningar. "Man behöver inbrottsverktyg för att kunna öppna dem" har hon alltid sagt. Håller med. Det gäller mjölk-, ost-, påläggsförpackningar och mycket annat.
Allt med/för/till datorer o spelkonsoller är inplastat i nåt vasst, otäckt och allmänt eländigt man behöver en avbitartång modell större, för att få upp. Med garanterade handskador och avbrutna naglar på köpet. *rys*

Vofför gör di på detta viset??


 
 
Elisabeth

Elisabeth

6 augusti 2009 21:03

Det är tur i alla fall i DET HÄR sammanhanget att jag nyligen klippte naglarna men jag slet och "hade mig" och varmt och svettigt var det redan innan om man säger så... Pappa berättade också om något han köpt och som det var nästan omöjligt att få upp men han hade gjort precis som jag, tagit saxen./Det var ju likadant en gång när jag första gången köpte Listerin för att skölja munnen med. Det stod väl något om barnsäker, men säker att inte få upp den tycker jag passade bättre. Numera tar jag en brevkniv av hårdare material och bänder upp "piggar" vid korken. Hade något liknande problem faktiskt med en balsam-flaska idag men även om korken gick sönder lite så var det bättre än innan så jag får mindre med balsam än om jag inte hade lock. Det är alltså en mindre öppning nu åtminstone. Hoppas att detta inte blev för rörigt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

6 augusti 2009 21:06

Bra fråga!! Ibland kan man ju få psykbryt på dessa jävla förpackningar och paket man ska försöka öppna. Idag försökte jag få upp en nötcreme (du vet, sån där liten godisplastförpackning) och jag trodde fan både tänder, naglar och fingrar skulle ryka på kuppen. Snacka om inbrottssäker!

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

6 augusti 2009 22:06

Apselut Dante. Kan vi göra uppror?
Vi köpte också ett gäng nötcréme-påsar i somras och sicket helsike. Man väntade sig ketchupeffekten. Går inte, går inte, går inte att få upp.... splatt så har man hela förpackningens innehåll på tröjan. Men inte ens så blev det. Ont i tänderna. O INTE av innehållet!
(o koden är SUHR)

 
sari hänninen

sari hänninen

6 augusti 2009 23:17

tack än en gång...
d funkar nu...
d kluriga r ju att jag inte behövde tänka på att ändra formatet i mina tidigare inlägg...
:-)

http://sarispysselblogg.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

6 augusti 2009 23:19

Jag vet att jag egentligen inte alls ska skratt "åt eländet" men jag kan nästan se framför mig hur du väntar på att allt ska komma. Detta är kanske inte riktigt samma sak men något..Det var någon gång på 70-talet när vi fick besök till stugan. Vi skulle grilla korv och en man hade svårt atat få upp senap men plötsligt var nästan hela verandan gul./Ja, ibland har dessa koder en enorm förmåga att bli väldigt lyckade måste jag då säga...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

6 augusti 2009 23:39

Va' bra att det funkar, Sari!

 
Ewa

Ewa

7 augusti 2009 12:57

De där små och dyra el-prylarna är nog i inbrottssäkra förpackningar pga de snattades ur förpackningen. En tom förpackning kvar i hyllan.

Äh, jag vet int'!

Jag håller med om att det är irriterande och rent av hälsovådliga med sina sylvassa plastkanter. >:-(

http://fundringar

 
Lotta

Lotta

8 augusti 2009 20:12

Jag minns vid ett tillfälle då jag köpt en 12voltsladdare till mobilen. Jag satte mig i bilen för att öppna förpackningen eftersom telefonen skulle laddas. Det var inte enkelt, jag slet, rev, drog, bet och höll på. Till sist tog jag fram min tändare och smälte bort plasten. Det var förenat med fara för både liv och lem kändes det som men det var det värt för mitt tålamod hade tagit slut. Jaja, jag fick upp förpackningen iallafall.
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards