Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Kvasthilda - 9 augusti 2009 13:14


Äh, tar en kyrka i stället. Har inte ro att sätta mig att läsa i alla fall. SysterYster och jag (o son o mellandotter) for ju runt byarna vid Svärdsjö o Enviken och vi började faktiskt i Svärdsjö. Kyrkkroppen härstammar från flera århundranden. Dopfunten i kalksten tillhör kyrkans första tid och är från 1200-talet.







 


En sägen säger att Gustav Wasa har skänkt en av kronorna på ett av takkorsen som tack för att han fick gömma sig undan danskarna. De ska dock vara från tiden av Gustav Wasa o drottning Kristina och skänkta av kungahuset.


Av Kvasthilda - 9 augusti 2009 12:53


Aarrrghhhhh. ctrl.... I stället för shift. O ett snabbt Enter för jag skulle byta rad... Pouf. Hela inlägget for ut i cyberrymden. Får försöka börja om igen då. CRAP!


Det är cirkus en timme till tåget går. Grannen (Klumpfot) har lovat köra så jag slipper tänka på eventuellt regn under promenaden dit. Annars hade jag varit tvungen att strax börja gå o molnen ser lite hotande ut...


Tänkte sätta mig med Nora Roberts en stund. Önskar att jag hade en myshörna som (EN av) mammas:



Den ser väl inbjudande ut? Skulle kunna sätta mig där under takfönstret o lyssna till regnets stril mot detsamma, mumsa lite choklad och sluka en o annan bok.


De gör just reklam för Roberts filmer på TV och jag inser just att jag MISSAR kvällens film, Midnight Bajou... SHIT SHIT SHIT. Har inte sett den. Många av dem är ju inga riktiga nagelbitarfilmer, men det är kul att se ändå hur de gjort filmerna. KANSKE jag kan se den på hotellet. De har ju svenska kanaler. Äh, den går ju på femman. Ettan, tvåan, trean o fyran vet jag att de har, men femman? Njaeee..? SHIT igen då.


Being Human kan jag se senare....


Av Kvasthilda - 9 augusti 2009 12:48


På fisan rekon till Fippsala ukon

fitte jag mökon en fibbe gukon

vilken filade takon som finnfödd ikon

det fittiga nykon fiket språkon.

Vi fitade prakon med fije nökon.


Fikonspråket av Alf Henrikson, ur samlingen Underfund


Av Kvasthilda - 9 augusti 2009 09:28


Maken ska strax iväg till ryggknådar'n. Sen drar han söderut. Dryga sextio mil enkel väg. *pust o stön* Hurra för klimatanläggning!


Katten sitter i en sele. Han jagar flugor och står just nu med alla fyra tassarna på mattan i trapphuset. Satte på honom selen så han inte smiter ut. Med selen på får han stå i trappen. Ingen sele - absolut INTE. Han smet ut i trapphuset igår ett par gånger o matte vrålade till. Han hade gått up på övervåningen men kom som ett skott nerför trappen och in i sin låda under soffbordet. Vilken han JUST har trasslat in sig i. Han är inte alltid världens klokaste kisse. Det är små kattluckor på båda sidorna om lådan och Neo brukar gå rakt igenom. Snöret till selen är bara nån meter långt o tar han sig igenom, vilket gör att rörligheten minskar drastiskt.

Sele eller inte sele? Det är frågan.  


Själv ska jag ta mig till stationen till 2-tiden i em. Ska passa med persontåget till Narvik. Egentligen ska jag åka med 94an som går strax efter nio. O EGENTLIGEN SKULLE jag ha gjort det. För att fota lite. Hinner antagligen ändå, även om jag tar 96an. Nån timme ljus finns det väl kvar innan skymningsljuset sätter in även i Narvik. Vi har fortfarande solsken långt in på kvällarna men skuggor o annat blir annorlunda och ljuset så mycket rödare. Min kamera är vansinnigt nyckfull. Funderar på om man skulle idas stoppa uniformen i en påse o ta på civila kläder... Måste gå in på yr.no o se hur vädret är i Narvik idag. Naeh, klarar mig med uniformen. Blir inte sådär skitavarmt. 15-18 grader. Skönt.


Snorgärsen sover. Allahopa. Tröttkulor. Nattvakare. Vampyrer.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards