Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

ett sting i tummen

Av Kvasthilda - 12 augusti 2009 21:12


Underbara Miss Marple. Jag bara älskar lilla Geraldine McGowan. Sitter o tittar på By the Pricking of my Thumbs.

I dagens avsnitt lästes en fras ur Shakespeare's MacBeth, Something wicked this way comes. Samma fras används i Harry Potter film tre, där skolkören med paddorna sjunger just det i början. Hade ingen aning om att det var MacBeth.


Har suttit en stund och funderat över en skådespelerska. Jag VET att jag har sett henne nånstans. Trodde först att det var Marion Marian (hmm) i Robin Hood. Gjorde en IMDB-sökning och det visade sig vara Nimueh ur Merlin. En annan serie från samma "tid". Inte undra på att man blandar ihop det. Dessutom liknar hon Kristen Stewart, Bella i Twilight. Michelle Ryan heter hon. (Spelar även Bionic Woman)


 

Lucy Griffiths (Marian), Michelle Ryan (Nimueh), Kristen Stewart (Bella)


Apropå riddarfilmer. Anthony Edwards är med i den här Marple-filmen.

Mr(-ious) Ivanhoe himself. Och Geraldine McGowan har spelat häxa i filmen där Kevin Costner spelar Robin Hood och Alan Rickman hennes "uppdragsgivare", sheriffen av Nottingham. Alla vägar bär till ROm...eeehhh RObin Hood.


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 augusti 2009 17:41

Gud, kvinna. Du får mitt hjärta att stanna! Det finns något som heter 6 degrees, en teori om att alla känner alla i sjätte led.

Du känner mig som känner en BBC-kille som känner Kenneth Branagh som känner Alan Rickman. Se där, bara 5 led (degrees)! Visst är det underbart? :-D

Aaaawww, Lady Marian. Jag älskade henne. Hennes slut var värst. :-( *drabbas av irrationellt Robin Hood-hat för han var en manipulativ liten typ med läskig haka som liknade en hamster* Det är inte Rrrrobin HOOD jag vill ha!

Allt bra kommer från Bibeln eller Shakespeare! Förmodligen kommer Alan Rickman från en av de verken, han också, så bra som han är! ;-) Geraldine McGowan med!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 augusti 2009 22:49

Jepp. O en massa människor har försökt få in mig i den gruppen på fejan, men den ger mig inget så jag har struntat i det.

Femte led till Alan Rickman? Ja, det är inte helt fel.

O apropå Rickman o Snape, min mellandotter har träffat Mark Williams, aka pappa Weasley, eller var det Wiltersen? Hahahahaaaa!

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 augusti 2009 23:17

Hans huvud på en bricka kanske?

 
GladaKatarina

GladaKatarina

14 augusti 2009 20:53

Jaså, har fejan en grupp om det? Visste jag inte, är inte med på fejan. Idéen med 6 degrees som sådan är mycket äldre. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 augusti 2009 21:08

Jag vet :-) Det är en kul idé. Säkert sant överlag. Han känner henne som är släkt med honom som varit förlovad med hennes son... Typ ;)

Facebook har många underliga grupper. O därmed inte sagt att 6degrees är underligt på nåt sätt. Jag ids bara inte engagera mig med alla dem o snoka i vem som känner vem som eventuellt är kompis med vem.

Vi håller oss till våra killar, du o jag :-)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 augusti 2009 17:53

*skrattar* Precis! Vi är ju så gott som grannar med dem, vem behöver fb? :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards