Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Kvasthilda - 12 augusti 2009 11:34


Här är min tvillingängel. Jag har en, min syster en annan. Det här är syrrans.


 Den gör mig glad. Kan behövas en dag som denna!


Sambons käraste ägodel. Nästan. En jätteskitig kaffemugg.

(gud nåde den som dristar sig till att diska den!)

O pärlan i bakgrunden!


Av Kvasthilda - 12 augusti 2009 10:36


Man vaknar en ledig morgon och allt är frid o fröjd. Eller så bra det kan vara en morgon med explosiv huvudvärk och en allmän oro i kroppen. Men försöker göra det man kan i alla fall. Stoppar i sig en huvudvärkstablett och hoppas att värken i huvud o nacke ska försvinna. Tar det lugnt. Kokar morgonkaffet. Sätter sig med en bok, eller tidningen i lugn och ro. Så hör man nåt i det töcken värken skapar. Hmmm. En telefon ringer.

Var är den jäkla telefonen då?? Söker fram den och svarar med ett leende på läpparna. Detta leende försvinner ibland jäkligt fort och idag var en sån dag. Tjurskallar som inte lyssnar.

~ Ska ni åka till stan idag o fixa arbetsförmedlingen?

~ Njae, vet inte. Mitt huv...

~ Arrrggghhh.

Det formligen exploderar i andra änden.

~ Gå från datorn o gör nåt vettigt.

~ Amen....

~ Förb...

Jag gav fan i att lyssna vidare och lät telefonen dö.


Hon behöver för bövelen inte gå till Af innan skolorna börjar i alla fall. Tycker jag. Blir nog jäkla illa med alla jobb som inte finns o åtgärder som dragits in o annat. Fröken har rätt till soc-bidrag och därför vill hennes far att hon ska anmäla sig arbetslös. Han har nu insett att det kan ge ett bra bidrag till körkortskassan. GIVETVIS! Men inte förrän skolorna börjar. Det är ingen panik. O detta lilla går inte alltid att förmedla till en tjurskalle som inte lyssnar.

Vilken morgon. PMS som snart övergår i nåt annat. Hoppas jag. Huvudvärken skall väck. Men att få nån sextio mil bort att lyssna till det? Njeta.

Tjura på du, därnere i Västerbotten.

Nu ska jag gå o dricka kaffe. :ppppppppp


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards