Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Kvasthilda - 13 augusti 2009 22:53


...blev det, som förutspått. Dock gick resan rätt bra, med tanke på omständigheterna. Vi hade ett jääääättelångt uppehåll i Bjørnfjell och jag passade på att smita ur loket o gå in på deras underbara "puderrum". O att få tvätta händerna i tvål o rinnande vatten! Fantastiskt. Vi har ju bara tvättlappar/servetter på tåget. Men resan tog en jäkla tid. Vi låg bakom ett malmtåg hela vägen från Kiruna till Bjørnfjell så det var stopp i varenda block. Ger en sak. Träning på signaler o bromsar.


Huvudet gör allt det kan för att ta livet av mig o nacken hjälper till med detta. Migränvärk. Men nu är man hemma igen. Kan slappna av liter grann i alla fall.


O bussen btw. Jag åker tio gånger hellre tåg än buss. Skumpa runt på hoppiga vägar. Nej tack. Bättre med tåg. Banne mig.


Ursnygge Antonio är på TV. Han kan komma o rista stora Zätan på min vägg när som helst.


Av Kvasthilda - 13 augusti 2009 08:58


Jag ska till Narvik idag och börjar om en dryg timme. Blir en lång dag! Vi ska åka buss hem. Får hoppas att vi kommer fram i rätt tid. Blir vi en timme sen är det kört.

Huv'et bankar o slår o jag har en släng av feber. Ryggen värker o allt är åt håvete. Jäkla mensvecka. Känns superkul att fara iväg på ett lok utan toalett, med flera herrans timmar innan man kommer dit man ska. Finns öppna stationer efter vägen så det kanske löser sig, men man kan inte veta! Tror jag åker i mjukisbrallorna. De är ju svarta i alla fall. Uniformstvång. Vi som inte ens fick uniformer förrän flera månader efter att vi börjat. Vissa av tjejerna har inte ens skor än. Finns inga som passar till deras pygméfötter. Där vi beställer från. Men det finns ju på LOKALA BUTIKER!!! *jisses* Att det ska vara svårt att få riktiga grejer.

Hinner vi äta i eftermiddag? Var?? Ska man bara ta mackor med sig? Är det nån idé att ta matlåda...??

Decisions.

Frukost.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards