Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 14:11


Sitter på jobbet o väntar på vårt tåg som ska ta oss till Narvik. Det är tydligen en timme försenat pga en tidigare försening av ett annat tåg. Så är det med nattågen. Åt vilket håll de än ska. Eller kommer från. Fast här är ju nästan en utgångsstation söderut så det är inte SÅ påverkat. Om det inte blir som häromdagen när det var strömlöst i Norge.


O där for ett malmtåg mot Svappis. Jisses vad han gasar. Fast det ser ut att gå fortare än vad det gör när de sveper förbi.


Hoppas bara sonen kommer ihåg att mata djuren ikväll. Marsvinen låter som om de håller på att svälta ihjäl :-) De är så söta med sina matskrik. En kvinna sa på radion en gång att hennes (enda) marsvin sökte kontakt genom sitt skrik. Det var en tävling, Gissa ljudet i Norrbottensradion för några år sedan och hon ringde in och berättade just detta. Nej du tack. Ljudet VAR ett marsvin (eller fler får man hoppas, de ska inte vara ensamma!) som tiggde mat. Det är bara för att de vill ha mat. Hon sa att hennes marsvin tyckte om att ligga hos henne på soffan och att den skrek för han/hon ville komma upp... Jojo. Dream on. Iofs KAN ju hennes marsvin sökt kontakt, för de ska som sagt var inte leva ensamma utan ha en marsvinskompis.


Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 10:58


en sådan snurrar just nu över våra huvuden här. Sonen funderar varför. En granne hänger ut genom fönstret o funderar tydligen också. De gör så ibland. Snurrar runt, runt, till synes utan något mål. Vet inte om de spanar efter nåt idag eller om de har nån form av övning för sig. Händer också.


Får väl kolla nyheterna så småningom.


Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 10:45


Struntar i det jag tänkte skriva o tar nåt helt annat. Om inte annat så för att lugna mig lite.


Sandvikens kyrka är en av de kyrkor jag besökte i somras. Nu fick jag inte komma in i den här heller. Den skulle stå öppen under vaktmästarens arbetstider, men vilka de är framgick inte av de lappar som satts upp på alla portar runt kyrkan. Att det inte var när jag var där, verkade uppenbart då det som sagt var stod låst o igenbommat. Fredag eftermiddag. En tidig eftermiddag. Eller snarare lunchtid. Kanske var just det.


Kyrkan är så läcker med den rosa putsen på de i grunden tegelklädda väggarna och sin kopparklädda tornspira.


 


 


 

  



Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 10:41


J*A felklickningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tappade ett inlägg när jag skulle ladda upp en bild för att den här jääääääääää*a bg inte har nåt minne. som tur är var det inte SÅ mycket jag hann skriva, men nu måste jag börja om igen.


Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 10:08


Läste Lasse Anrells krönika om Bolt. Så bra! Det var precis så jag såg det igår när jag tittade till TVn o fjärde kvartsheatet precis hade gått. Bannade mig själv för att jag missade de andra tre loppen. Men jag fick se Bolt i alla fall i sista heatet. Allt ifrån den knutna näven-hälsningen till fuktionären bakom startblocken till leendena Bolt och Bailey emellan, i slutet av loppet. Bolt som släppte loppet till Bailey från Antigua & Barbuda och lät honom vinna.


Killarnas hundrameterslopp är det som jag älskar mest av allt i de stora friidrottsmästerskapen. Min gren. Har tävlat i just 100 meter själv. För hundra år sen. Skulle man aldrig kunna gissa idag...


Av Kvasthilda - 16 augusti 2009 10:06


Nu rusar han som en galning genom lägenheten igen. Neo letade fram en tennisboll i skohyllan och den lilla grejen triggade hans dampryck. Han älskar att busa o drar genom huset som en stormvind. Mattorna flyger. För att inte prata om katthåren. Jisses vad den katten släpper hår just nu. Vi hostar katthår hela tiden här!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards