Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

utlandspost :-)

Av Kvasthilda - 17 augusti 2009 14:32


Idag väntade ett tungt brev i lådan när jag vaknade. Har sovit sådär en fem timmar. Nej fyra o en halv. Måste ta en lur till i eftermiddag. Nej, måste kolla vilken tid vi börjar, o när vi anländer björkis o när vi sedan går därifrån för att veta hur mycket sömn jag kan tänkas behöva under dagen/före skiftet. Vi får några timmars sömn på efternatten/morgonen om allt gå väl. Vi har samma tågnummer o arbetstider som det som fick lokproblem i morse.


Nåja, tillbaks till posten. Var himla kul att få ett sån't brev i lådan! En kompis i Polen som skickade lite klippdockor. Oerhört barnsliga böcker för vuxna damer, men de är skitakul i alla fall :-))

Jag har två samlarvurmer, det ena är ju mina Barbiedockor, det andra är klippdockor. Min lillebror brukar ha en stående kommentar. "Hade du en dålig barndom?" Eller "Fick du inga leksaker som barn?" Han spelar på hästar, jag köper dockor i plast o papper. Nä, ingen större skillnad :-)

Fast nu fick jag en present. Alltid kul. Nu MÅSTE jag ta mig i kragen o skicka iväg det jag köpt åt henne också!

Hennes böcker är polska och hon skickar alltid med en översättning av det som står i böckerna.


Nu fick jag en docka som heter Zuzia. Inte den första. Hon skriver att Zuzia INTE är ett vanligt namn i Polen, men det finns en barnvisa som handlar om en flicka vid namn Zuzia och därför döper dockmakare ofta sina dockor (o klipp/pappersdockor) till just det.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

17 augusti 2009 14:47

Jag tycker ju INTE att det är barnsligt. Det är väl att ha BARNASINNET kvar helt enkelt. Hoppas att det fixar sig bra med arbetstiderna och att du får välbehövlig sömn.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards