Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

nattjobb

Av Kvasthilda - 25 augusti 2009 01:37


Hemma igen. Vi var en timme tidiga. Ungefär. Skönt. Tåget gick som på räls hem... *men guuuuu vicken humor*. Loket gick så fint o vagnarna följde ännu finare efter. Ibland är livet fantastiskt. Vi jag körde tomtomtåg hem idag. Var länge sen jag kört ett helt tomt tåg. Vi har nästan alltid med oss 12 vagnar olivin från Norge. Idag var det helt tomt. Väger ändå mer än tusen ton. I Borlänge tycker de att de har tuuunga tåg när deras väger 1200 ton. Det är alltså vad våra tomtåg väger. Å andra sidan är det lite skillnad på dragkraft om man ställer en Dm3 i fronten kontra en multad Rc4a.


Kattskrället är vaken o vill in i E-pigans rum. Han krafsar på dörren. Hon vill sova ifred. Ska till Gällivare i morgon bitti. Hoppas hon kommer upp ordentligt. Jag har inte en chans i Håvete att hjälpa henne upp. Ska jobba i morgon natt, börjar strax före midnatt. Det betyder att jag behöver vrida dygnet nån timme framåt o tänkte se ett avsnitt av True Blood innan jag kryper i säng. Får hoppas att Barnafadern ringer henne i morgon bitti o väcker henne då! Han ringde imorse men inte fasen hjälpte det då. Hon hade tid hos tandis i Kiruna men kom inte upp. O det var visst en ombokad tid för hon hade missat den förra också. Skit o pannkaka. Luktar betalning....

I morgon ska hon till tandregleraren. Hon ska eventuellt få ta bort tandställningen. Som hon längtat. Men det har gett resultat! Önskar att storasyster inte varit så rädd att peta in en räls också. Eller annan form av reglering. Jobbigt att vara tonåring och inte vilja sticka ut. Dock hade lillasyster större problem med överbett. Det är jättefint nu!


Neo är som en osalig ande. Går fram o tillbaks från hallen/köket och in under skrivbordet där jag sitter. Han gnällde till lite för en stund sen. Bara han inte får sina sedvanliga dampryck nu. GÅ O LÄGG DIG!

Nähä. Där kom det..... *suck* Galopperar fram o tillbaks i hallen. Snart ligger mattorna som snorloskor efter listerna igen.


 
 
holger

holger

25 augusti 2009 07:10

har inte ens hört att han krafsat på min dör, har sovit som en död.

http://hejholger.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

25 augusti 2009 13:57

Ja, som på räls.. Det är visst din och min humor nu.. Men det kan liksom vara oundvikligt ibland.. Ja, när jag mår som bäst, och till slut blir frisk upplever jag FÖR DET MESTA att LIVET ÄR FANTASTISKT!! Helt underbart./Har ju själv haft en "vildkatt" så jag förstår vad du talar om här... Om hon ändå inte varit så himla bedårande söt... Men jag har ju sett gosiga bilder på Neo också..

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards