Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 23:38


Har just sett klart första filmen om mästerdetektiven Kalle Blomqvist, eller Mikael som han egentligen heter. Män som hatar kvinnor.

Shit va' bra den är!


 


Jag är en av få människor i detta land som inte läst böckerna. Har dem som ljudbok men har inte hittat tiden att lyssna på dem. 

Fick skäll av E-pigan för att jag satt mig att titta på den själv.

Hade du inte kunnat vänta så vi alla hade kunnat se den?

Hade jag väl.... Köpte den idag. Får den säkert från Enjoy eller Home Entertainment men den går tillbaks igen. Köpte den här för 149 pix, i stället för det den kostar i klubbarna - PLUS porto. Brukar skicka tillbaks det vi glömt avboka. Funkar bra.


Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 19:20


Här kommer några av alla de bilder jag tog på Narviks stora stenkyrka i början av augusti. Kyrkan är visst jättefin invändigt men den var givetvis stängd när jag tog mig tid att knalla dit och fotografera. Får hoppas att jag hittar tiden en annan gång. Den är maffig med sin skifferyta. Vacker och ful på samma gång. Ja, maffig är nog rätt ord.

Det var jättesvårt att få till bra bilder då ljuset var lite förrädiskt. Mulet och halvmörkt. Inte världens bästa fotoförhållanden för stora och mörka byggnader.



 

  

  




 


Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 18:07


Gick förbi en gammal hink på Banverkets upplag o var tvungen att fästa den på flashkortet. Loussavaara med slalombacken i bakgrunden. Högst däruppe ska det byggas ett hotell. Vad som hände med hotellbygget har jag ingen aning om. De började att gräva o fixa grunden och byggde upp fundamentet till grunden, men sen stannade det av. Ska bli ett "stort" hotell i järnmalm och glas. Stort är en sanning med modifikation. Ska ha runt 30 rum och sviter... "Ögat" kallat i mansmun. Ska ha ett stort öga på ena sidan. Alltså inte ÖGA, men en stor cirkel. Minns inte hur det var menat. De visade dokumentärer på TV för ett par år sedan där bland annat detta hotell fanns med i ett avsnitt. Nåt om nya arkitekturer eller nåt.

Det som syns längst uppe på toppen av slalombacken är ett startskjul - och bakom finns hotellgrunden.



Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 14:52


Efter ett dygn med en massa mikrosömn, snarare än en natts sammanhängande skönhetssömn är min hjärna något slutkörd. Började jobba  strax före elva igår kväll, men våra vagnar var inte färdiga och förblev ofärdiga en lång stund till. Vi blev två timmar sena till björkis. På värsta skiftet av alla. Avgång 00.35 normalt. Vi kom iväg en dryg timme försent från kmb och med en del möten efter vägen blev det slutligen två timmar... Man sov nästan sista biten. Urjobbigt! Hade man varit ensam på loket hade man antagligen klivit ur stolen, dansat lite jenka, öppnat fönstret o sjungit operaarior eller jojkat eller nåt. Nu hade jag en frusen handledare med mig o vi hade värmen på. Hjälpte föga mot John Blunds sandstorm.

Vi sov ungefär två timmar i björkis och åkte sen något lite piggare mot stan igen, strax före avgångstid. Kom hem exakt på minuten. Ankomst enligt tidtabellen 08.43 Reell ankomst enligt GSMR-telefonens klocka, 08.43.51 Det är tajming. Sov några timmar. Vaknade totalt O-utvilad.


Svågern kom o hämtade upp mig o Storpigan vid lunchtid. Han skulle på Af o skjutsade oss till storbutiken under tiden. Handlade för tvåtusen! Visserligen följde en DVD med hem, men det mesta var nödvändigheter för kylskåp o skafferi! Svågern ville ta sig nåt att äta innan vi for.

~ Jo, lycka till sa jag. Finns ingenting!

~ Ja, men en knäckebrödskiva har du väl?

~ Tja, titta i burken på bordet....


Nu håller två av kottarna på att skära o hacka grönsaker till dagens middag. Jag har fixat köttet.... Ehhhh, köttfärsen. Vi ska äta tacos. Önskar att jag hade en öl eller lite vin! Är ju ledig nu i flera dagar. Jobbar inte förrän på måndag. Skönt. Å andra sidan ska jag till Gällivare då...


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards