Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

ledig mitt i veckan

Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 14:52


Efter ett dygn med en massa mikrosömn, snarare än en natts sammanhängande skönhetssömn är min hjärna något slutkörd. Började jobba  strax före elva igår kväll, men våra vagnar var inte färdiga och förblev ofärdiga en lång stund till. Vi blev två timmar sena till björkis. På värsta skiftet av alla. Avgång 00.35 normalt. Vi kom iväg en dryg timme försent från kmb och med en del möten efter vägen blev det slutligen två timmar... Man sov nästan sista biten. Urjobbigt! Hade man varit ensam på loket hade man antagligen klivit ur stolen, dansat lite jenka, öppnat fönstret o sjungit operaarior eller jojkat eller nåt. Nu hade jag en frusen handledare med mig o vi hade värmen på. Hjälpte föga mot John Blunds sandstorm.

Vi sov ungefär två timmar i björkis och åkte sen något lite piggare mot stan igen, strax före avgångstid. Kom hem exakt på minuten. Ankomst enligt tidtabellen 08.43 Reell ankomst enligt GSMR-telefonens klocka, 08.43.51 Det är tajming. Sov några timmar. Vaknade totalt O-utvilad.


Svågern kom o hämtade upp mig o Storpigan vid lunchtid. Han skulle på Af o skjutsade oss till storbutiken under tiden. Handlade för tvåtusen! Visserligen följde en DVD med hem, men det mesta var nödvändigheter för kylskåp o skafferi! Svågern ville ta sig nåt att äta innan vi for.

~ Jo, lycka till sa jag. Finns ingenting!

~ Ja, men en knäckebrödskiva har du väl?

~ Tja, titta i burken på bordet....


Nu håller två av kottarna på att skära o hacka grönsaker till dagens middag. Jag har fixat köttet.... Ehhhh, köttfärsen. Vi ska äta tacos. Önskar att jag hade en öl eller lite vin! Är ju ledig nu i flera dagar. Jobbar inte förrän på måndag. Skönt. Å andra sidan ska jag till Gällivare då...


 
 
anna

anna

26 augusti 2009 16:54

ett gott glas rött - en brasa...
ja det skulle göra min kväll !!!
men så blir det inte
tur att det kommer fler...

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggagratis.

 
Elisabeth

Elisabeth

26 augusti 2009 18:15

Så som du jobbar och med de tiderna måste det kännas bra att vara ledig nu och hoppas att du får ta hand om dig lite nu också. Det ÄR ju så himla viktigt att få SOVA ORDENTLGT, skönhetssöm och inte "in i micron"! Vet ju ibland när jag, speciellt när jag hade haft tufft med trafikskolan och jag nästan somnade där jag stod eller satt. Jag kan förstå LITE men inte helt då det var en annan istuation. Men det blev ju som ett jobb, och körning i mörker också. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards