Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Kvasthilda - 28 augusti 2009 21:06


Del ett visas just på TV. Man ledsnar aldrig på att se de här filmerna. Maken är hemma och då går TVn mer än vanligt. Han har slagit ner sin onda rygg i fåtöljen och avnjuter nu första filmen i Ringentrilogin, Härskarringen. Kanske vi slänger in DVDn istället. Den går ju på Trean. Det innebär oändliga avbrott i form av chips, datorer, tvättmedel, rengöringsvatten, öl, schampo, och en massa annat det anses att vi inte kan vara utan.

Åsså 118 118....



Av Kvasthilda - 28 augusti 2009 11:48


(varför glömmer jag alltid att den där fnutten i rubriken tar bort all text efter den när man redigerar???)


thank god it's friday...


Fast det spelar inte så stor roll i en lokförares veckoschema. Man har vardag under helgen o lediga dagar mitt i veckan. Minns en gammal förare som blev skitsur över en fest som hölls den 1a april, dvs en onsdag, men jag tyckte att det måste vara upp till var och en att ta ansvar för sitt arbetsschema och om man jobbar natten/dagen efter så får man förhålla sig till det. Det finns ju de som faktiskt är lediga på torsdagen o då ser inte jag att det är nån skillnad mot en vanlig normalsvensk-lördag...?


E-pigan vägrar kliva upp i tid för skolan. Har (anti-) favvoläraren i två ämnen idag. Skyller på att hon inte hör väckarklockan. Flera stycken. JAG BLIR VANSINNING!!!!!  Finns inget jag kan göra för att få henne att lyssna. O jag kan inte ta ansvar för hela hennes skoltid. Inte med mitt jobb o mina arbetstider. Helt jävla omöjligt. Snart är hon arton. £!§#§!/%#§?!!!!!!


Maken är på hemväg. Har skickat honom via Granngården i Gällivare för att köpa hö åt marsvinen. Vi har bara en djurbutik i den här gudsförgätna hålan och det finns inte alltid hö när man behöver det. Ringde Granngården igår o de hade två säckar kvar. Killen sa att han kunde lägga undan dem åt oss. Kanoners :-)


Handlade mat för tvåtusen pix häromdagen. For in på en annan butikk igår för att köpa tossipapper (vanliga butiken har inte det vi vill ha) och det toapapperskvittot slutade på ytterligare femhundra pixarer. Jeeeezzzass. O nä, det var inte toapapper för en halv tusing. Köpte lite grejer att göra muffins av. Lite frysta bär o choklad. Mumma. Får lägga ut recept så småningom. Ett jag anammat från nån internetsajt o gjort om litegrann.

Trots den enorma dräneringen av hushållskassan är det fortfarande saker som fattas i skafferierna. Typ kaffe. Eller drickchoklad av nåt slag. Eller Makens frukostflingor med extra nötter. Han är inte billig i drift....


Solen skiner igen. Kanske jag skulle tvätta lakanen idag då? Låter som en bra idé. Faktiskt. Det är verkligen varannandagsväder här.


Nu kommer posten. Ska se vad som finns där då...


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards