Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Kvasthilda - 2 september 2009 18:39

Då en av mina bästigaste vänner och fd granne (o den som, fick mig att börja blogga in the first place) har flyttat till en helt annat plats i ettornas o nollornas universum kände jag mig tvungen att uppdatera min länksida igen. Persilja skriver numer hos Sköna Hem och har därmed även bytt namn på bloggen. (Persiljas hus hittar du här) Får hoppas att hon kan behålla sin sköna humor o vansinniga PMS-anfall även hos den något mer strikta Sköna Hem-sajten. Saknar hennes vilda bakgrunder. Allt det persiljiga. Jag vet att hon även gillar rent o vitt o strikt, men skulle snart hemfalla åt det galna o färgrika igen.

Av Kvasthilda - 2 september 2009 17:11


SVT kommer att få visa True Blood på Internet. WebTV finns för alla serier i USA och alla SVTs program i Sverige. Nu har SVT skrivit avtal med HBO om att få visa serien via svt.se med två veckors fördröjning efter den visats i svensk TV.


Till vänster, det som gett serien dess namn. En flaska Tru Blood. Syntetiskt blod i (faktiskt) min blodtyp. O-

Jag fick veta det när jag väntade mina barn, att jag har guld i mina blodådror. Kan ge blod åt vem som helst.

Däremot kan jag ju bara ta emot från någon med min egen blod- och rhesustyp.


Eric Northman

Den gamle vikingavampyren. Heter givetvis Northman för att visa att han kommer just från norr. Skandinavien. Han är gestaltad av Alexander Skarsgård. Han har klippt sig inför andra säsongen (svartvita bilden). Inte bra! Han ska ha långt blont hår.... Inte det korta designade o välstylade han har i nu i andra. *suck*


En kompis till mig i USA har designat sin egen Eric-docka. Visst är han fin? O porträttlik? Hon (Angie) gör de mest fantastiska haremsdockorna annars. Jag har en av hennes kreationer, en liten Kelly OOAK (One Of A Kind), men långt ifrån de superbt vackra jag vet att hon kan göra.




Av Kvasthilda - 2 september 2009 09:33


Satte mig vid köksbordet med ett glas vitt vin igårkväll. Ville frossa lite i den rom jag fick av svågern. Köpte smörgåsrån och digestivekex (oliv), plus en brieost (nåja, Høng vitmögelost om man ska vara petig) och plockade så fram rommen. Och rökt sik. Sen frossade jag. Skönt att kunna ta sig ett glas vitt mitt i veckan om man vill. Är ledig fram till lördag (natt). Det fantastiska tjugotretimmarsskiftet....


 Lite spartansk snabbmättnadsdukning. Det är lika gott för dé!


Av Kvasthilda - 2 september 2009 09:20


Vaknade för nån timme sen av ett jäääääkla liv. Inte första morgonen men nu är det mer livat än nånsin. VR Track (finska motsvarigheten till vårt Banverket) - eller under-huggare till dem håller på att ta reda på gammal räl. Förra veckan la de upp dem i långa o breda rader om sådär en tjugofem räl som de sedan skar i bitar. Med skärsåg. Ett jäkla liv. Maskinen som la dessa prydligt i ordning har en stor magnet i ena änden för att kunna lyfta dem. Dessa långa rälsbitar skars ner till bitar om en dryg meter och slängdes i stora högar. Trenne sådana har det legat nere vid järnvägen.

Jag har inte tittat ut idag men nu håller de tydligen som bästa på att städa bort dessa högar av profilerat och skuret järn. Det skramlar hejvilt. O jag bor ändå cirkus hundra meter från järnvägen. Varning för tinnitus!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards