Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Kvasthilda - 3 september 2009 18:33


Jag har en förkärlek för engelska skådisar. Om det är dialekten eller deras brittiska utstrålning (finns det nån sån??) vet jag inte men nåt är det. Dock har jag problem med att hålla isär två killar. Konstant o jämnt. Fråga mig inte varför, detta förstår inte ens jag. Det enda de har gemensamt är att de är brunhåriga (nåja, en gång i tiden, numer är det salt-o-peppar för hela slanten) o födda i slutet av fyrtiotalet... Jag vet vem som är vem men blandar likt förb... ihop dem.

En rolig parentes... Gjorde en sökning på imdb för att hitta en av dem o skrev in Simon says.... Detta fantastiska lilla citat ur en film. Vad kommer upp som första länk? Givetvis den filmen. Herre gud. Det måste ju finnas fler filmer, där det sägs Simon says? Eller? Die Hard, With a Vengeance. Jeremy Irons spelar den sadistiske, eller snarare den överklurige (sadismen får stå för nazistbruden) Simon Gruber, bror till den numer döde Hans Gruber ur första filmen (som spelas av Alan Rickman.... Mums, även om han är mer än galet insane i första Die Hard-filmen).

Att Jeremy sen gör en underbar tolkning av den galne Scar i The Lion King gör inte saken sämre.... Jeremy Irons i originalet och Rickard Wolff i svenska över-sättningen, en varg som lejonkungens bror... tja det går ju det med. O Rickard har en viss likhet med Jeremy! Fast bara en viss. Jeremy är myyyyycket snyggare.

Vem jag blandar ihop sagde Jeremy med? Sam Neill... Inte sådär vansinnigt lika? En sak till de har gemensamt är dock att de med fördel spelar gamla riddare. Typ. Sam har spelat Merlin och Jeremy är drakriddare i Eragon. En sak som Sam o Rickard har gemensamt... är Angel. En filmtitel. Inte samma film, men samma filmnamn!

Sam's Angel, Rickards Angel.


Visst har han en viss likhet till herrarna ovan?

Framför allt med Sam som inte haft NÅT med Lejonkungen att göra...


Av Kvasthilda - 3 september 2009 12:13


Idag har jag satt mig vid köksbordet för att försöka reda lite ordning i alla de klippdockor som ramlat innanför dörrarna det senaste halvåret. Inget litet projekt. Ser genast att jag redan förlagt några finska tidningsklippisar, av senare inköpsdatum. Hittade de allra senaste, men inte den lilla högen från föregående "inköp". Hmmm... Har massor att sortera och stoppa i plastfickor o pärmar o sortera in i rätt kartonger osv. En del svenska, en stor hög finska och ganska många amerikanska. Plus diverse spanska ark. O ett par franska. En Projekt som sagt....


Har AP-träff idag. Kul ord, apträff. Ibland känns det precis så. Bara ett jävla tjatter. På Makens jobb sa en av de gamla fd cheferna,

"Varför ska vi ha AP-träff varje vecka? Jag har inte alltid nåt att säga"....

"Nähä, men vi kanske har", sa Maken då.

Sicken idiot. Chefen alltså.


Jaja, ska ta fram min övertidslapp och traktamentsblankett så jag kan ge dem till arbetsledaren o se om jag kan hitta de förlupna finnarna innan jag går.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards