Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Kvasthilda - 5 september 2009 09:28


En kortis. Passar med ett annat malmtåg ner till Lule. Antagligen får jag köra. Det stökar med våra arbetstider men vi får vila en stund i alla fall.

Passar med en kille jag åkt med tidigare så jag kanske får köra. Får se. Långtåg. Är lite speciellt. 700 meter plus.

Somnade till slut inatt. Öppnade fönstret o lyssnade på regnets skvalande. Larmet från puben lugnade sig med tiden o jag somnade. Lite jobbigt att ha rum mot framsidan av hotellet. Det är en del trafik utanför, och som sagt alla fulla bargäster. Men det gick. Funkar när man inte har ottetider att passa.

Snart kommer vårt tåg. Bye for now.


Av Kvasthilda - 5 september 2009 02:07


Kiruna har en björn som smyger runt o gör sina behov mitt i stan. Jag känner killen som fotade poopet och tipsade NSD, likaså farbror T som omnämns....

Vi har haft en björn i stan ett par veckor (som det låter) och den rör sig i centrala stan. De här bilerna är tagna strax intill "min" lokala butik, men ändå nån km från vars vi bor (norrländska, jag vet).

Läs mer här.


Av Kvasthilda - 5 september 2009 01:37


Så kan det gå. Har sovit skitdåligt de få timmar jag försökt sova. Alldeles för varmt för mig på hotellet. Sover med öppet fönster all snöfri tid hemma (o ibland även en bit inpå den första vintertiden) o här måste det vara flera grader varmare än jag är van.

Skramlade iväg till orderrummet o skulle ta ut ordern. Fanns inget tåg med vårt nummer. Ringde handledaren o sen följde en intensiv telefonväxling åt alla håll. I Vitå byter de en växel som varit planerad sedan 1800frysifast eller sjuttiotre eller nåt. Det passerar inga tåg där. Det står ett malmtåg i Gv. Kommer inte in i Kos. O vårt tåg går inte alls. Det betyder att jag ska krypa tillbaks i sängen (nåja, ligger redan) och sova o kliva upp vid sjusnåret o äta en riktig hotellfrukost. Sen tar vi persontåget ner till Lule för att köra malmtåg till Gv ikväll.

Satte på TVn. De visar Fallen eller Ondskans spår. En film jag inte sett, men med en bra skådis i huvudrollen som polisen Hobbes vars bror tydligen mördats av en demon. Denzel Washington. Det är precis i slutet på filmen. Får se om demonen får på moppo.

Natti Natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards