Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Kvasthilda - 7 september 2009 21:00

aaahhhhh... äntligen får man sitta på en stol - som inte far omkring i ett stort bullrigt (nåja, en Iore bullrar inte) lok med bråkiga vagnar bakom. Idag fick jag haka på en extra Dm3, mellan Ioren o vagnarna. Den skulle ner för motorbyte i en halva. Gick bra fast det var rätt underligt att se koppelstängerna hoppa runt i backspegeln...

Nu får man ta det lugnt i två dagar. Skönt.


Av Kvasthilda - 7 september 2009 10:23


Ja, det blev en spännande resa. Det blir väldigt halt med småregn. Smög uppför backarna i trettiofem.... Iore till trots. Vi FÅR köra femtio med de vagnar vi hade med oss. Trögt. Mycket uppför.

Vi fick vänta ett par stationshåll bort idag. Vårt tåg skulle ner till Svappis och inte fortsätta till Kiruna. Så kan det gå. Inget på vår order eller turlista om det. Tur att vi (jag) ringde innan vi kom till den driftplatsen. Annars hade föraren på svappis fått byta ände på loket - eller om vi fått lov/blivit tvungna att göra det innan vi ställde bort det. Ingen aning. Eller snarare bytt ände på tåget - flyttat loket till andra änden. Jaja, ni förstår.

Nu är jag hemma för lunch. Ska slänga i mig nåt innan jag går tillbaks till orderrummet för nerresan till Gv igen. Kommer hem ikväll o är sen ledig till torsdag morgon.


Av Kvasthilda - 7 september 2009 04:15


Go'Morron.


nu ljuger jag lite med tiden. Jag vaknade och skulle göra ett inlägg strax efter men fick inte igång skitdatorn. 04.15 Jo, datorn gick igång men inte nätverket.

Sitter nu i orderrummet en halvtimme senare o väntar på en taxi. Vi har riktigt skitföre idag. Blött blött blött. Sån't här strilregn är det värsta som finns - för oss i norr. Söderöver har de lövhalkan. Den är värre än ALLT annat så där skulle våra Dm3-or inte orka många meter med lastade malmtåg. De har dubbla Rc o ståltåget. Inte kul... Vi fixar det med sand o annat. Hoppas vi har en Iore i alla fall. Då ska vi nog ta oss upp.

Har fått mig en kopp kaffe. Killen på hotellet hade inte fått info om nån frukostpåse till mig idag men snodde ihop en lite snabbt. Jag får göra mina mackor själv. Tog ett ägg i farten. Får iaf en flaska juice.

OK, taxin är strax här.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards