Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Kvasthilda - 8 september 2009 23:38


Nä, nu skiter jag i det här. Behöver sova. Åker ner till Gv i morron em igen o ska sova på hotell... Börjar jobba vid 04.40 på torsdag morron. Eller runt femsnåret. Typ. Det löjliga är att vi går från Kos kl 6 o får åka ETT stationshåll för att vänta in ett tågmöte. Väntan är en halvtimme.... Hade de för sjutton inte kunnat göra om tidtabellen i stället??? Måste ha nåt med arbetstiderna att göra.

Axel kommer till jobbet för att göra ett reportage om tjejer som malmtågsförare. De ville samla ihop så många av oss som möjligt till ett gruppfoto. Jag kommer upp till Kiruna lagom till dess...  Om allt går som det ska. Eventuellt ska tjejerna de ska intervjua ha vårt tåg. Fast häromdagen gick det till Svappis o inte till KMB så fan vet.


Av Kvasthilda - 8 september 2009 23:26


Välj Miniatyrer i rullisten här...

  

Av Kvasthilda - 8 september 2009 22:21

Märkte nyss att när jag går in o redigerar ett inlägg, har jag tappat kategori-tillhörigheten. Letade efter ett inlägg jag var in o petade i tidigare. VISSTE att det skulle finnas under musik där jag placerade det. Njet o Nada. Fanns inte där. Har hamnat under Allmänt. Va faaaan!?? Testade genom att öppna flera inlägg o jajjemän. De ändrades till Allmänt. Jävla skitbuggar.

Just nu sitter jag o väntar på att mitt YouTube-inlägg ska laddas klart. Under tiden funkar inga popframsidor. Ja, jag säger popFRAM för det är ett fönster som lägger sig som en hinna över bloggen, snarare än en PopUp.

Skit Skit Skit. Får hoppas att det är för att det är mycket folk som leker och att det ordnar upp sig. Att det INTE är en jätteglitch i den nya dynamiska lekstugan.

Ser dessutom att länken till min länksida inte funkar. Även om jag kopierar länken o klistrar in den i ett helt nytt fönster, öppnas min startsida..... *Grrrrrrrrr*

ARRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!


Eller med det nya.... smileysarna:


SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes


Undrar om den nya bloggplatsen har en brevlåda nånstans, där man kan lägga in en vild protest mot allt som inte funkar?

Av Kvasthilda - 8 september 2009 21:35

Jag testade detta i morse. Ett av det första jag var tvungen att kolla upp.... Vill ha mina grejer centrerade och det har inte gått tidigare. Nu kopierade jag in en länk (i HTML-rutan) för att se hur det ter sig och provade sen bara centrera med text-centerknappen. Gick utmärkt. Sen gick jag in i HTML-koden igen för att se vad man kunde göra mer. E-pigan har efterlyst att kunna ta bara spellisten från ett YouTube-klipp för att slippa filmen, men fortfarande ha musiken och nu går det! Listen är 25 punkter hög för den som undrar.... Hahahahahaaa!


För att återknyta till en av mina favoritfilmer och -melodier har vi här en annan video med Over the Rainbow - med bilder ur Meet Joe Black. 




Och ett exempel på bara spellisten. Det här är en femtonårig kille som spelar temat ur Meet Joe Black. Utan noter...




Av Kvasthilda - 8 september 2009 21:17

Har väldigt lite att göra.... Halvkikar på The Mentalist på TV och tittar samtidigt runt bland mina foton. Har massor med blomfoton jag INTE har visat tidigare, men väljer att dra upp ett par nyligen visade foton. Bara för att göra dem lite mer rättvisa, när man nu kan se dem lite större.

Mitt tusenbildersfoto (fast ändå inte) tillsammans med ett par andra rosenfoton. Den röda är från Narvik, den gula finns i bakgrunden på collaget.

      


Av Kvasthilda - 8 september 2009 18:55

Dessa bilder har väntat på uppladdning och nu när bg.... eehhh... bp har skapat verktyg för klickbara bilder, kändes det rätt att lägga upp dem! Ni känner ju igen dem från detta inlägg. Ville visa de underbara detaljerna i ansiktena. Att man kan känna dem titta ner på en!


        


      


       


           


Av Kvasthilda - 8 september 2009 18:54


*suck* Vilket jäkla merjobb det blir med nya bildupplägget...... Ska försöka få upp mina guldfigurer IGEN.... med rätt bildspelslänkar. Fattar inte vad den sysslar med.


Av Kvasthilda - 8 september 2009 18:01


Så här såg det ut från mitt hotellfönster häromnatten. Vi fick ju inställt så jag försökte somna om, men det var lite svårt. Hörde regnet skvala så jag klev upp o tog fram kameran i stället. Fotat halvtre på natten... Lite småsuddigt, men ni kanske får en liten del av regnmagin i alla fall.


        


Dagen efter var det lite bättre väder och jag tog ett snapshot av stationshuset.


  

Skylten säger:

1313 KILOMETER FRÅN STOCKHOLM

HÖJD ÖVER HAVET 359 METER


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards