Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Kvasthilda - 16 september 2009 21:23


Vi började två timmar efter ordinarie tid och har anlänt till skrivbordet en timme före utsatt sluttid. Fantastiskt. O detta trots att vi var tvungna att ta med ett lok i transport. En extra Dm3 inknökat i tåget. (idag igen!)

Vi hade fyra möten enligt tidtabellen men fick inget. Kom ner till Gv en timme tidigt enligt den tidtabellen. Skönt. 

  

Väl hemma har jag kikat in på Facebook o fixat min FarmVille. Har fått två uggliga ducklingar. Inte vacker men sällsynt brukade svärmor säga. O det kan man väl säga om den här ankan. Som givetvis blir en svan om nån dag.


Storpigan tränar katten. Han får en godis om han räcker vacker tass. Om han slår henne på pekfingret och långfingret eftersom. Om han lägger sig ner. Om han rullar runt. Lite småfusk är det, men han vet vad han ska göra i alla fall. Alienkatten. Som klev ner i marsvinsburen idag. Låg på kanten o sträckte ner en tass. Aladdin nosade på honom...


  


Av Kvasthilda - 16 september 2009 14:21


Tänk så det kan gå. Vi skulle ta persontåget ner till Gällivare för att köra hem ett malmtåg. Ringde handledaren o kollade om ev skjuts till stationen då han säger att vi ska ta ett malmtåg ner till GV för att sedan ta hem bilen därifrån. En tur som inte ens finns med i min turlista, vare sig för KRA eller GV. Ett extratåg antagligen. Såg att GC-bilen stod vid orderrummet i GV igår när jag passerade med persontåget. Tror jag slutar tidigare idag, fast jag börjar två timmar senare!


O, jotack alla snälla. Huvudvärken har gett med sig :-)


Av Kvasthilda - 16 september 2009 13:01


Jag har hittat en Askungepenna. Dock inte den jag fick av kompisen. Hon är och förblir försvunnen. Pennan, inte kompisen även om det går långt mellan gångerna vi faktiskt ses. Sprang förbi en likadan penna i somras och var bara tvungen att köpa den för att visa. Köpte en med I-or också bara för att jag ÄLSKAR den buttre lille suråsnan.

  

Av Kvasthilda - 16 september 2009 10:59


Lite av det jag fotograferat i september. Månen är från mitt hotellfönster i Gällivare. Rälsfotona tagna mellan Gällivare och Kiruna - eller tvärtom. Beror lite på hur man ser det :-) Sjöbilden är tagen från loket, en väldans blåssssig dag. Vita gäss? Nä, mer åt svanhållet. Fast det syns dåligt på fotot. O ÄNDÅ står minst ett av vindkraftverken still.... Fantastiskt. Vassbilden är från Långträsk. Morgonsol.


  


 


   




Av Kvasthilda - 16 september 2009 10:11


COOLIOO

En kompis till mig skickade mig ett par klippisar med figurerna ur True Blood. Häftigt. En kille over there gör dem och har dem publicerade på sin blogg. Till dags dato har han gjort pappersfigurer av Sookie, Jason, Sam, TaraLafayette, Pam och Bill, plus lite extra till Pam o Eric - som inte ens finns än.

Lite snyggt att han vänt Sam bak-o-fram. Undrar om Eric kommer att visas i all sin glory också? Undrar om aristokratiske, men buttre Bill faktiskt äger ett par boxers i lila?


  


For Andy as he probably will end up here at some point:

Great work! Looking forward to see what Eric will look like....


Av Kvasthilda - 16 september 2009 08:29


o man vaknar med en hysterisk huvudvärk. Usch o fy. En härlig, orörd dag och man ska må pest redan från scratch, Livet är orättvist ibland. Ska söka mig lite frukost, kika på länkarna och sedan göra mig i ordning. Jobbar i eftermiddag/natt. Har varit ledig några dagar. Blir så när man byter handledare mitt i alltihop.

Hur många är klara nu? Nej, en o en halv vecka till innan nästa elev kör själv. Måste kanske ta o maila chefschifen så de får veta hur många tåg jag har klart också. Vi ska ha 160. Sas 80 turer men då hälften av våra turer i vinter bestått av bilkörning så är det lite bortkastat. Då blev det bestämt 160 tåg i stället - som normalt 80 turer består av. Plus minus en o annan passresa man inte kommer ifrån.

Ikväll blir det Björkliden igen. Back on track.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards