Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Kvasthilda - 17 september 2009 23:06


Sitter i Björkliden o väntar på vårt tåg hem. Det har inte kommit in på svensk mark än. Avgång strax före ett, enligt tidtabellen. Föregående tåg har redan avgått. Vi hade föraren med oss upp. En riktig surrpinne :-)

Det är svinkallt i vår landsända idag. Häromdagen var det nästan trivsamt ute, men nu är det riktiga isvindar. Tidigare idag haglade det. Var visst en rejäl hagelskur i stan under dagen. Jag måste leta fram mina långkalsonger. Och ta fram fleecejackan. Nåt extra att ha på sig. *burr* *hurv* *skak*


E-pigan är på kalas ikväll. På en torsdag.... Kompisen fyller 18 idag och det kan man inte vänta en dag med att fira. Det dröjer ännu någon månad innan hon själv blir det magiska vuxentalet gammal. Hon hade sett ut en klänning till helgens event och fick pengar till den. Givetvis hade priset gått upp igen sen hon såg den så det bidde ingen ny klänning. Den här veckan.


Junior är sjuk. Han har en ihärdig förkylning. Vaknade med feber i morse. Han kändes varm som attan. Måste investera i en vettig termometer! Den vi har börjar krångla. Är väl snart tjugo år! Dessutom har han nån form av nässelutslag som vi inte förstår varifrån de kommer. Datorallergi?? Såg bra ut i morse. Knepigt. De dyker upp på kvällarna.


Buddy Holly sjunger på teven. Eller är det Brolle? Handledaren ligger o kikar på dumburken. Medan jag sitter vid den här dumburken.... Är reklamavbrott. Tror han ser NCIS. Tyckte jag hörde signaturen till det.


Nåja. Ett tossibesök o lite vatten. Eller te eller nåt. Sen åker vi österut igen.


Av Kvasthilda - 17 september 2009 14:11


Kyrkan i Arvidsjaur ligger på en kulle. Eller kanske snarare att kyrkogården ligger i en backe nedanför kyrkan. Kyrkan i sig ligger i linje med resten av centrala delar av samhället. Det är en gulmålad träkyrka byggd runt förra sekelskiftet. Den invigdes 1903. Den var också stängd när vi var förbi så jag fick inte se den ljusa inredningen och den stora altartavlan av Ivar Hjertkvist. Denna kan dock ses på Wikipedia.



   

 


Av Kvasthilda - 17 september 2009 12:14


Det går en epidemi av vampyrfilmer och serier just nu. Såg premiärpiloten av The Vampire Diaries inatt. Den här gillar jag. Redan i första scenen av piloten får man en försmak av vad som komma skall. Den ondska som drabbar samhället. Eller?

Många har problem med True Blood och tycker att den är konstig. Den ÄR konstig. Serien är jätteknepig i jämförelse med böckerna, som i sig kanske är konstiga de med, men jag gillar dem. Den här nya serien som bygger på en (från början) trilogi av L.J Smith. Den handlar om ett gäng tonåringar i high school i Fell's Church, Virginia, i serien kallad Mystic Falls. De får en ny kille till skolan, Stefan och samtidigt börjar en massa konstiga saker hända i samhället. Elena Gilbert och hennes bror Jeremy bor med sin moster, då föräldrarna avlidit i en bilolycka några månader tidigare. Elena har dåligt samvete för att hon överlevde i baksätet. Hon för dagbok där hon öser ur sig det hon inte klarar av att visa för omvärlden. Den nye killen, som är sådär en hundratio år gammal skriver också dagbok, därav namnet.

Nu stämmer visst inte den här serien överens med böckerna heller, men jag tycker den är snyggt gjord. Har inte läst böckerna men kommer antagligen att beställa dem, för att bilda mig en uppfattning.


      

Elena 

Damon <--------------           --------------> Stefan






Se mer på YouTube 

Av Kvasthilda - 17 september 2009 09:59


Satt uppe alldeles för länge igår och synden straffar sig själv. Vaknade i alla fall i "normal" halvledigdagstid och är nu schweeeintrött.

Sitter och arbetar med lite inscannade klippdockor, vilket är ett kraftigt eftersatt göromål här för tillfället. Jag scannar in ALLTING jag får hem för att på det viset hålla reda på vad jag har och inte.... Går betydligt snabbare att leta fram en fil på datorn än att sätta sig o bläddra i pärmar o bland böcker för att se vad som redan finns i min samling. Speciellt då dessa dessutom är spridda runt huset, även om merparten av mina pärmar står parkerade runt omkring mig där jag sitter. Hade en bild nånstans som jag inte hittar och just nu lämpar sig inte rummet som fotoobjekt. Sorry.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards