Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Kvasthilda - 29 september 2009 21:21


Jaha, bloggplatsen har skapat en gästbok. Får se vad det blir av den då. Jag har aktiverat den i alla fall med tanken att nån kanske har en hälsning till mig, men som inte riktigt passar in i det jag bloggar om. Ibland kommer det svarskommentarer från andra bloggare - o deras bloggar där jag lämnat en kommentar. I det fallet kan ju gästboken vara ett alternativ?

Funkar den inte så tar jag bort den.


Av Kvasthilda - 29 september 2009 20:52


Jaha, så har man då gjort ännu ett långskift till Luleå. Det var sviiiinkallt i Gällivare i morse. Antgagligen så nära minus det går att komma och nordanvindar på det. Fototrissen har ett nytt tema den här veckan så jag har varit lite inställd på att fota diverse utdöda blomster. Eller nåt sån't. En del rallarrosor efter vägen o på bangården i Luleå.

Har oxå hunnit fota Luleå domkyrka idag och bilder på både det ena o det andra kommer väl så småningom.

När vi anlände GC i Lule var det knökfullt av folk där. Träffade min handledare från förra veckan (som också är siluett i förra veckans fototriss) och arbetsledaren. De hade samordningsmöte. Eller vad sjutton det kallas. Samverkansmöte heter det! Får skylla på min övertrötta hjärna. Chefer o fackfolk o annat... Många högdjur! De hade kaffepaus precis när vi klev in genom dörren. Var lite trångt i korridoren. O vid kaffeautomaten...

Hade tänkt hinna med kvällståget till Kiruna men det blev en natt till på hotell. Nåja, en hotellfrukost till. Inte helt fel. Slippa disk! Maken o Storpigan åker ner till Långträsk i morron men gubben lovade vänta på sin kära hustru tills tåget anländer Kiruna. Snällt av honom :-) Åsså får pigan sova lite längre. Kattrackarn ska med också. Hmmm... Inga dampanfall på nätterna i alla fall!

Nu är jag ledig tills fredag. SKÖÖÖÖÖÖNT!


Av Kvasthilda - 29 september 2009 05:50


Har sett snacket på fejsen - och pratade med Maken igår kväll. Det har kommit en decimeter snö i Kiruna... *suck*


Tittar ut här i Gällivare och det har eventuellt varit frostkallt inatt. Det är blött på vägen utanför, men ser ut som små isfläckar här och där. Ingen snö.


Frukost!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards