Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Hmmm, Happy Halloween

Av Kvasthilda - 31 oktober 2009 14:46


... då kanske. Det finns ju de som faktiskt firar Halloween likaväl som tänder ljus på Alla Helgons Dag. Jag har för långt till alla platser där jag kan tända ljus så jag tror jag tänder några på hemmaplan i stället.

En liten bild med en av alla mina "lekdockor". Jag gjorde en massa displayer av mina dockor till storhelgerna och här är en liiiten del av en större Halloween-uppsättning. Jag har en gång pratat med biblioteket i Kiruna om att eventuellt ställa ut mina dockor men det har aldrig blivit av. Har så många dockor med olika teman att jag lätt skulle kunna göra montrar med var och en av årets alla storhelger, likväl som sommar/vår/vinter- och höstteman. Och så många dockor att jag skulle kunna ändra tema MINST en gång i månaden.

Det här är en Halloween Jenny från Target. De säljer dockor klädda för alla storhelger och den här tjejen ingick i ett Gift Set med fyra dockor. Bilden är inte större än så!



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

31 oktober 2009 16:52

Superläckra. Har själv lite för lång relativt sätt,och jag har ju inte någon bil. Men jag tänker på de som är döda, absolut. Det är ju så stämningsfullt också så här års. Här är det lite kyligt men ingen snö än. Men även om jag inte är något "fan of snow" kan det ju komma någon decimeter om i alla fall en månad så det blir ljusare samtidigt som det blir mer att fota. Vi fotoälskare vill förstås ha så många motiv som möjligt, eller hur? Får du tid och lust kan du ju publicera något med snö. Förresten, skrev du någonstans om hur gammal prästgården är? Lite nyfiken blir jag allt skall jag erkänna.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

31 oktober 2009 17:56

Men vilken fin liten Halloweendocka! Förstår inte varför inte museet har nappat på ditt erbjudande att ställa ut dockorna. Det måste ju verkligen vara något som skulle locka besökare.
Kanske du skulle kunna få ställa ut dina dockor alltefter säsong i skyltfönstret hos en bank eller liknande. Så gjorde man i Herrljunga, när jag bodde där.
Happy Halloween!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

31 oktober 2009 18:59

Missförstås mig rätt :-) Det är JAG som aldrig tagit mig i kragen och "kommit ut" med mina dockor (nä inte så, folk vet att jag samlar). Har inte hittat tiden att verkligen prata med dem om en utställning. De tyckte det var en intressant idé när jag tog upp det, en gång för alla dessa år sen, när-det-nu-var....

 
Yohannah

Yohannah

31 oktober 2009 23:55

Hej!
Det var en riktigt fin docka det där.
Önskar dig en fortsatt bra helg
/Yohannah

http://www.handskrivetbrev.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards