Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Veckans fönster

Av Kvasthilda - 13 november 2009 18:44


Veckans fönstertema är valfritt.... Jag håller på att leta ihjäl mig efter mina gamla foton från stugan i Härjedalen men kan inte hitta dem nånstans. Pappersfoton... I stället får det bli ett foto på insidan av min arbetsplats med en av landets vackraste utsikter :-)

Fönstret sitter på en Dm3 och är nästan alltid skitiga. Just här kör inte jag (fel fönster) utan en av mina klasskamrater och numer alldeles nybliven förare. Hon gjorde sin sista examinationstur... igår? Jag börjar mina tre ex-veckor på måndag (natt). Ska ut om ett par timmar för dagens/nattens och helgens första skift.

 

Fler fönster finns här.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

13 november 2009 22:16

Skall gå och lägga mig nu, förhoppningsvis vaknar jag i tid till Naturmorgon. Ställer sällan klockan på ringning. Men tänkte att jag skulle gå in hit först. Vilket fantastiskt kort, helt otroligt - blir alldeles lyrisk. /Detta att "hålla på att leta ihjäl sig" är då för typiskt men ibland kan saker och ting dyka upp där man minst anar det och NÄR man minst anar det. God natt eller... ?? Ja, menar bara att inte har koll på dina tider. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Susannes fotoblogg

Susannes fotoblogg

14 november 2009 00:08

Oj, det ser ju ut som Lapporten där framme. Kan det verkligen vara så?

Verkligen härlig utsikt.

http://sassa.webblogg.se/foto

 
Susannes fotoblogg

Susannes fotoblogg

14 november 2009 00:12

Oj, glömde skriva att din kommentar hos mig kom på temavalsinlägget och inte på fönsterinlägget. Jag gör ju så att jag på torsdagen publicerar ett inlägg med temaval och på fredagen kommer inlägget med fönster, där alla kan kommentera när de bidrar till utmaningen. Du får gärna skriva din länk till fönsterinlägget så att andra hittar hit lite lättare. :)

http://sassa.webblogg.se/foto

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 november 2009 06:23

Hoppsan Susanne, har skickat en ny kommentar :-)
Alldeles rätt att det är Lapporten vi har framför näsan! Har passerat den för några timmar sedan igen, men såg inte skymten av den i mörkret!

Tintin, har just kommit hem o ska krypa i säng för några timmars sömn. Förhoppningsvis! Kvällens tur kan bli jobbig annars!

 
Della

Della

14 november 2009 08:23

En sådan fantastisk utsikt.

http://hvardagettaventyr.blogspot.com

 
Mita

Mita

14 november 2009 09:33

Men vilken underbar bild *blir glad*

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 november 2009 12:11

Della,
din adress var fel, men jag hittade din blogg. Hade fastnat ett h före adressen :-)
Vår del av Malmbanan har kallats Sveriges vackraste järnvägssträcka. Finns fler som aspirerar på den titeln men det är fantastiskt vackert - när man ser nåt ;-)

Kul att jag kan få dig att le, Mita :-))

 
Anna

Anna

14 november 2009 15:03

Sköna vyer på jobbet...
Sjölv vaknade jag upp i ett VITT Svärdsjö men det var då det....
Ha en underbar helg...

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

 
Kadermo

Kadermo

14 november 2009 15:51

Vilken underbar miljö du har utanför din arbetsplats. Var rädd om dig så du får uppleva den många gånger till,

http://kadermo.wordpress.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 november 2009 16:25

Anna,
ett vintervitt Svärdsjö är också vackert :-))

Kadermo,
jag lovar att försöka :-) Vissa dagar sitter man med ett urfånigt leende och bara njuter av utsikten medan man kör!

 
Mona

Mona

14 november 2009 17:53

Oh, Lapporten! Så underbart vackert!

http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se

 
jah hollis

jah hollis

14 november 2009 19:22

Ett rum med utsikt skulle man väl kunna kalla den förarhytten. Och visst är det väl Lapporten där borta.
Jag har inte helt tappat mina geografikunskaper. :-)

http://jahhollis.blogspot.com

 
Ninnie

Ninnie

14 november 2009 20:15

oj, tänk att ha den utsikten från sitt jobbfönster!!!

http://www.ninni-e.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 november 2009 23:08

Ninnie,
jag ser även Kebnekajse vid ett tillfälle och har fotat bergsmassivet. Min kusins son sa detsamma, "Tänk om man hade den utsikten från kontoret" :-)

Jah,
rätt av dig :-)

Mona,
tänk vilket vackert land vi bor i :-) Alla platser har sin charm men Lapporten o Kirunafjällen är nåt speciellt när de visar sin bästa sida.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 11:14

Måste gå ut medan det är väder så jag slänger bara ihop mina svar lite snabbt o tar lullullet senare. Gubben har åkt hem, men jag stannar en eller ett par dagar till, då jag fick inställt på måndag och slängde in en ledighetsansökan. Men krysset då'r...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 09:00


  Tema nr 349 Vårvinter 104/366   Tillome vattenpölarna har vårkänslor...      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards