Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

björkis i snö

Av Kvasthilda - 30 november 2009 15:26


Jisses vilken snörök vi haft idag. Ymnigt snöfall hela vägen från Sjöbangår'n till Björkliden. Började snöa medan vi väntade på bromsprov o sen har det inte slutat. Tempen har stigit något o det är inte längre tjugo+ minusgrader... Har legat runt 15-16 mestadelen av vägen.

Såg ett gäng korpar. Som alltid är de vesselsnabba. Många djur kan man köra på men aldrig en korp!

Påminner mig om senaste turen vi hade när vi åkte bil hem. Jag hann notera en vit ullboll som for över vägen i tvåhundratjugo knyck. Det gick en stund så dök ett större djur upp. Trodde först det var en hund men på närmare håll såg vi att det var en räv. Tji fick den. Tror haren hann undan då räven var tvungen att stanna upp när vi kom med bilen. Den kan ju ha hunnit ikapp haren senare, vad vet jag?

Vilken hysterisk signal han har TT... Hahahhahahaaa. Hans telefon ringer och det är ett galet skratt!

Vi ska ha med oss en göteborgare hem. Han är här för att utbilda norgeförarna i SIRen (eller vad den nu heter idag) och vill förstås passa på att åka malmtåg. Kommer upp med en kollega men åker hem med oss. Ska väl gå bra. DM3n till trots. TT frågade mig om vi kunde trängas. "Ja, det är klart. Jag har ju min plats, det är ni som får trängas!" :-)

Kanske ska avsluta det här. De är strax på ingång. De är trettio minuter tidiga. Vi kom nästan på minuten till BLN :-)

Kaffepannan puttrar så det är klart. Ska fjäska lite för TT. "Mutor?" frågade Maken. Jajamän :-) Har med mig lite av sockerkakorna jag bakade igår.


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 november 2009 18:44

Ser på väderrapporten och här i din blogg, att ni har det svinkallt hos er. Passar ju bra i dessa svininfluensatider och svinerier på svingårdarna *fniss* Här i Karlstad har vi än så länge flera plusgrader, regn och gråväder. Vet inte vilket jag gillar minst, eftersom jag inte gillar kyla och snö, men inte heller grådask. Svårt val! Hä hä.
Nåja, vi får nog också snö vad det lider. Njuter av allt du skriver om dina tågresor.
Ha det gott!
varmaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

30 november 2009 23:17

Snö??? Var då??? Här regnar det dagarna i ända!
Antingen får vi väl flytta norrut så vi får snö eller väldigt mycket söderut för att få sol! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards