Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

bullbak, bullbak hela da'n

Av Kvasthilda - 8 december 2009 16:59


Nu orkar jag inte mer. På en stund. Har bakat mina solrosor idag. Mums. Och gjort gifflar. Är det allt? Har tagit större delen av dagen. Kanske mest för att jag värmde mjölken för mycket så fingervärmen var av annat slag. En annan är musbränd så jag tål inte många övergrader innan jag gnäller. Tog en stund att kyla ner mjölken igen. Hade ju kunnat bära ut den men hade antagligen fått lova att värma upp igen - o kanske missat en gång till....


Maken är på väg till Skåne igen. Blir borta till den 22a... *suck*


Nä, om man skulle gå o paketera lite bullar o se om jag hittar köket under mjöldamm, mandelmassesmulor o spillda russin. För att inte prata om äggklet.


Vilket påminner mig om Makens förra/andra ankomst till Malmö.... Han var på väg från hotellet till bilparkeringen första kvällen han kom ner, när han kände nåt i huvudet. Tjoff sa det. O Tjoff en gång till, på jackan. Och en gång till.

Nå' JÄVLA SATUNGAR kastade ägg på honom. Sprillans nya kepsen (inköpt under föregående Malmöresa), skinnjackan, stickade ylletröjan, jeansen. Klet o kladd överallt. Lätt att fixa när man bor på hotell, va?? NOT. Jag sa åt honom att prata med hotellpersonalen. Slutade med att fru ägare tog hem kläderna o tvättade dem åt honom. Tack för den servicen!

Men ungjävlarna... Skicka polisen på dem. Eller nåt. *grrrrrrrrrrrrrrrrrr* Lönt.

Minns att polisen kom o ringde på dörrarna hos alla familjer när vi var kids, för "nån" hade kastat snöbollar på förbipasserande bilar. Jag var nog alldeles säkert nånstans i närheten, vare sig jag höll i o kastade nån snöboll eller inte. Ett snällt barn var jag, men ungars oförstånd är inte att leka med. Skiträdd var jag i alla fall o nära att krypa under sängen! "Ungarna" i Malmö var säkert några år äldre o de skulle skita fullständigt i, om polisen ringde på dörren hos dem...


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

8 december 2009 18:31

Låter gott med ditt bakande./Trist ankomst till "Mitt" Malmö måste jag då säga. SATUNGAR finns tyvärr överallt. Vad jag vet har jag aldrig fått något ÄGG i huvudet, däremot en sten en gång som barn och det gick nog inte hål men en bula blev det däremot.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

8 december 2009 18:32

Jo, det var ju fin service av fru ägare.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 11:14

Måste gå ut medan det är väder så jag slänger bara ihop mina svar lite snabbt o tar lullullet senare. Gubben har åkt hem, men jag stannar en eller ett par dagar till, då jag fick inställt på måndag och slängde in en ledighetsansökan. Men krysset då'r...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards