Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Mycket snack o ingen verkstad

Av Kvasthilda - 15 december 2009 22:39


Så har min dag varit. Medarbetarsamtal med chefen. Jag tror vi fick framfört båda två det som behövdes sägas. Får se vad det ger sedan.

Sen blev mitt tåg inställt men inte ringer turfördelningen till mig inte... För att inte knata iväg ut i svinkylan o sedan få samtalet på vägen dit, eller inte alls utan ringa själv, så ringde jag hemifrån för att få bekräftat. Jodå. Inställt. Tja, tåget skulle ju inte gå o nån annan tur kan de inte ge mig.

Sen har jag plockat runt i köket o städat lite. Ställt upp lite grejer katten har dragit ner på hyllorna. Konstaterat att dammtrasan M-Å-S-T-E fram. *rys' Dammråttorna är stereoidstora igen.

Köpte några julblommor igår o katten har haft jättekul med påsarna. Eller en av dem. Han fick leka med dem o prassliga påsar man kan krypa in i är något av det roligaste som finns. O jaga solkatter i taket. Om man bara kunde vill säga. Men man kan ju titta på dem! Följa dem med blicken. Inte lätt när de är många.

E-pigan var till Gällivare och tandläkaren igen. Svågern körde henne dit o tillbaks. De passade på att köpa en säck hö också. Granngården finns i Gällivare. I Kiruna har vi bara en liten djurbutik som säljer små skruttpåsar med hö.

Maken har nog varit till IKEA idag. Han kuppade en av tjejerna.

"Visst ville du fara till IKEA?"

"JO!!! Gärna."

"Vad bra. Då går du in o köper ljus åt mig....."

Hahahahahaaa. Maken i ett nötskal. Hoppas han ser till att få hem TVÅ förpackningar nu då... Fet chans.

Nån dator har han inte hittat ännu. Vet inte varför, men han har snöat in på en Asus. Är väl bara att låta honom hållas. Vilket påminner mig att jag skulle gå o kika var han kan hitta en när nu inte komplett.se hade nån. *suck*

Tiden rusar iväg.

O my back is killing me.

Lite tigerbalsam på ryggen.... nej drakbalsam o kryp i säng. Bäst man kollar upp den där butiken innan....

 
 
Rondine

Rondine

15 december 2009 23:44

Coincidence!
Också varit på medarbetarsamtal idag...
Vad det nu gav?
Suttit på handledningsmöte hela arbetslaget 18-20.
Lagom kul, veckan innan jul.
Har varit mycket snack för mig också idag, m.a.o
Och gissa vad?
Vi har ÄNTLIGEN fått snö här också!!
Föll natten till igår, legat kvar över dagen så kanske, kanske stannar det kvar över jul.
Nedre ländryggen på mig ska också få en omgång, fast här är det ormsalva som gäller och så micrad vetekudde för nacken.
Nog med käringsnack,
ha det gott!

http://rondine.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards