Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

nyårskarameller

Av Kvasthilda - 31 december 2009 12:00


...eller nåt :-)


 Det är jättekallt här idag igår och bland mina vänner på Facebook skämtas det om att "jaha, det här är den globala uppvärmningen, kan man gå ut i T-shirt?" Vi har runt trettio minusgrader men bland mina dalavänner får jag veta att det varit runt tjugofem kalla. Min vädergadget, som inte fungerar för Kiruna av någon anledning (och inte heller så gjort på ett par veckor) säger att Falun har minus 14, just nu när jag skriver detta.

Fullmånen är tillbaks, det är nyårsafton i morgon idag. Klart som fan att det är svinkallt! Hänger inte allt det ihop på nåt sätt? Det är ju sällan varmt o gott när månen lyser med hela sin stora rundel i det stora svarta därovan.


Ska se om jag kan komma mig närmare stan i morgon Jag ska ta mig till stan o fota idag. LKAB tänder nog har säkert tänt nya fönster i nyårshälsningen. Vet inte om det står GOTT NYTT ÅR, eller om det blir GOTT NYTT 2010. Ser så sällan skrapan just över nyår, men för Millennieskiftet tände de årtalet och nånstans har jag foton på det, men har inte hittat dem. Smogen låg tjock över stan minns jag. Vi tog skotern o stoppade kottarna i kälken och for upp på Loussatoppen inför tolvslaget, för att se fyrverkerierna i stan. Maffigt. Men det var som sagt ett moln över stan. Antagligen var det fyrverkerirök! Det small i princip oavbrutet dygnet närmast runt det årsskiftet. Mycket krut som gick upp i rök.

O Maken drog av en nyårssalut med hagelbössan, laddad med svartkrutspatron. Det small så snön for från grannhusets tak.... O Gubbens glasögon fick en spricka i glaset.... Jisses. Äh, det var nog flera år tidigare, men det HAR hänt!


Gott Slut!

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

31 december 2009 12:50

Ja, jag och mitt ombud pratade om detta förut när hon ringde. Hon sa något om att det är en klimatförändring skrattade till lite... Vet inte ens om det är en REGIONAL AVKYLNING. NU är det runt -6 men det var -24.4 igår kväll. Ironiskt att Klimatmötet skulle vara i Köpenhamn NU när vi väl har fått det kallaste vintervädret på kanske tio år!!!! Vi hade ju -26 här igår. Man får nog ta sig långt ner till Medelhavet för att få riktigt varmt, Sardinien hade väl +27 igår men det är där det... Men där är det ju OFTA varmt UTAN någon global uppvärmning pga. eller tack vare (beroende på hur man ser det) medelhavsklimatet. Kram och Gott Nytt År!/ Och ge lite extra gosa klappar/smek till Neo. Men de andra djuren får sitt också, absolut.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards