Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Kvasthilda - 3 januari 2010 19:37


Jag behöver skaffa mig en annan blogg. Ibland måste man kräka ur sig saker som inte lämpar sig för alla man känner och nu har jag ett sån't tillfälle. Kvällen har blivit bättre men dagen har varit mindre kul.

Tänker inte säga mer än så.


Vi har ätit goda skogsfåglar idag. En orrtupp o en tjäderhöna. Kokade fond på skroven av dem. Tror alla blev mätta trots diverse pluggtugg. En av dem var skjuten med hagel och det är livsfarligt för tänderna att äta om man inte tuggar försiktigt!


Jobbar i morgon igen. Eftermiddag.



Av Kvasthilda - 3 januari 2010 19:15



Tema nr 343 Vågig

3/365


Jag fick ett underbart servettställ i julklapp av Sonen. Som de skrev på paketen förr: Ära vare Gud i höjden, Denna har jag gjort i slöjden. Ja, nåt åt det hållet i alla fall. Sonen har inte slöjd, men han har nån form av metallslöjd där de får lära sig svetsa och annat. Den här gjorde han under utbildningen med plasmaskärare. Visst är den supersnygg?? Skrev om den/det långt ner i det här inlägget...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 3 januari 2010 02:15


.... eller snarare med nattugglorna. Trött. Har fixat Storpigans bärbara idag. Den har haft ett skitajävlasnorvirus - samma som fanns på min för ett tag sen. Ättlingarna har ingen aning om hur de hamnar på datorerna men de dyker upp rätt vad det är. Nu har jag uppdaterat hennes antivirus o blev sexhundra pix fattigare på kuppen. Får hoppas att det var värt det. Kan installera den på tre datorer till, så lite värt är det väl...?


Bränner just en DVD med lite foton. Backup. Backup. Backup. Brännaren fungerar inte som den ska. Det där med Maximal hastighet kan man fetglömma. Max åtta gånger hastigheten går det att bränna en DVD, annars hänger den sig på tre procent. Har avverkat tre eller fyra brännare vid det här laget - sen vi blev med dator. Den första var helt värdelös för den brände bara CD o RW+-skivor. BARA RW+!!!! Va??? Den jag har nu bränner allt - utom det oerhörda formatet av niohundramegsCDs. Vem fan hittade på det?


Snart klart. Då ska jag krypa i säng. Min kropp lääääängtar efter madrassen o duntäcket - o framför allt KUDDEN. Mmmmm......


I morgon blir det mer pippi. Håller på att tina en orrtupp o en tjäderhöna. Får hoppas att humöret finns att laga nåt gott av dem då!

Mamma bjöd ju hela klanen på sin årliga storpippimiddag häromveckan. Kvastis var bara liiiiiite avundsjuk. Mammas ungsstekta kalkon. DET är mumma det. Med mina hundratjugo mil därifrån fick jag nöja mig med julbordsrester. Men nu är skinkan slut.


O där ploppade DVDn ut. Bara den funkar nu då... Natti natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards