Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Kvasthilda - 8 januari 2010 23:44


Håller på att sortera om de få foton jag har tagit så här långt. Måste klämma in ett tema bland de första. Eller snarare SOM det första och flyttar då ett par stycken. Stuvar om lite... Därför kommer det en "repris" i morgon (lördag)... Får se om kommentarer också följer med eller om de försvinner när det blir ett klockslag i framtiden...


Av Kvasthilda - 8 januari 2010 14:01


Letade nåt Rött o Gult att fota - som INTE är julrelaterat och tittade till frukostbordet. Ja, men där stod den ju. Messmörsburken med sin solgula färg och röda text. Messmör är MUMMA! O gott att ha i såser till kött.


 


Fler FredagsFärger


Av Kvasthilda - 8 januari 2010 12:17


Äh, kollade igen och jag hade satt in termometern snett. Nu ser det bättre ut med fyrtiosju grader. Hoppas den hinner bli klar innan jag ska iväg. En timme per kilo. Ja, kanske.

Har köpt en liten nifty digital termometer. Minns inte var. Clas Ohlsson? Rusta? Tja nåt billoställe var det. Biltema kanske?

Har en del av den i köket och en del bredvid mig i andra änden av köket. Den lilla jag har med mig visar vad den andra mätaren i köket står på. Kanoners. Hade ju kunnat önska att vårt radionätverk vore lika bra! Kan inte sitta med Lapptoppen i köket o surfa via hubben i vardagsrummet. Ser grannarnas nät i huset bredvid o deras har ungefär lika bra täckning som vårt eget i köket! Det finns ju radiolänkförstärkare men vi fick dem inte att funka klockrent på jobbet, så varför skulle det göra det här?? Å andra sidan fanns finns det tiotusen instrument  som kunde kan lägga sig i radiovågorna och störa där, så det är väl inte helkonstigt. Men liite underligt är det.


Av Kvasthilda - 8 januari 2010 12:05


...idag. Känns inte riktigt så för mig! Jag ska ut o jobba om ett par timmar och jobbar även i morgon natt. Lördag i morgon, alltså är det Melodikrysset igen. Jisses, Har det redan gått en vecka sen förra gången?? Man är lite dagvill här. Inte ens mina fotoutmaningar hjälper mig att hålla reda på dagarna!


Köpte en skinka igår och den står nu o puttrar på spisen. Det fanns bara övergödda jättegrisar kvar. Eller ja, skinkan av grisen förstås. Var tvungen att dela den för att den skulle rymmas i grytan! Bände av nätet från ena änden och tog av en ganska stor bit och rullade sen tillbaks nätet igen. Maken (som precis var hem på lunch) frågade om jag skulle frysa in lilla biten igen, men jag har hackat den i bitar och gör en gryta av den. INGET salt tillsättes.... Ska bli intressant att se om det alls går att äta eller om det blir översalt. Men det luktar gott!

För tjugonio kronor kilot kunde det vara värt en stor rackare.


Ont i huvudet idag. Inte bra. Kanske kaffebrist. Koffeinhalten i blodet har sjunkit drastiskt de senaste två dagarna! Nog bäst att ta en kopp. Eller fem. Blir en del såna här jobbdagar. Fyller en termos. Mest för att hålla mig vaken o bryta av lite. Ibland är det lite trist utan kompanjon. O speciellt om man kör Dm3 utan radio... I en Iore kan man kliva upp o dra en hambo i hytten. Eller så. I en Dm3 vaggas man till sömns!


Äggklockan ringde. Kanske bäst att kika till grytorna! Har satt en termometer i skinkan men den verkar inte vara riktigt ställd för den hamnade på sjuttiotvå grader efter fyrtiofem minuter. Omöjligt i en drygtfyrakilosköttbit!



Av Kvasthilda - 8 januari 2010 09:00


Tema nr 309 Trafikant

9/365


Jag stod o väntade på bussen en gång för en massa år sedan. Den kom och jag klev på och skulle betala min biljett. Busschauffören kastade då sig över "disken" och tog tag i snöret som hängde från min jacka. "En reflex!?! Du kan inte vara Kirunabo!", Han var dödligt imponerad. Antagligen fantastiskt less på alla gångtrafikanter som inte syns i trafiken. Därför tycker jag att temat Trafikant får representeras av just en reflex. Gå säker i trafiken!


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards