Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Kvasthilda - 20 januari 2010 23:15


I veckans Torsdagsfoto tittar vi ner på något. Vad tittar jag ner på då? Tja, därifrån jag sitter här och nu, tittar jag ner på järnvägen, men det är så mycket träd i vägen så det hade inte blivit bra bilder. Tog till arkiven, för ett par foton från Ofotbanen. Här tittar men verkligen ner. Om man sitter på rätt sida av tåget. De här bilderna är ju tagna från förarhytten och därifrån har man en vidunderlig utsikt över fjordarna, Rombaksfjorden (den inre fjorden på övre bilden) och Ofotfjorden (den yttre fjorden som syns utanför bron på andra bilden). Det stupar rakt ner mot Rombaksfjorden på sina håll efter järnvägen... Önskar att jag nån gång kunde få åka hit och kliva ur tåget för att fotografera. Just här är det nog inte tillrådligt att gå efter spåret, då det är väldigt trångt men på vissa av stasjonerna finns det fina fotomöjligheter.

Kolla staketet! Skulle du förlita dig på det?



 


Torsdagsfoto


Av Kvasthilda - 20 januari 2010 14:18


Så blev det. Min onda tand har fått meddusiin. Fick Kåvepenin utskrivet av farbror tandläkare. Sen fick jag välja om jag vill ta bort den rackarns visdomstanden eller inte. Vis som JAG är valde jag penicillinet för nu, med en tidsbeställning om att ta bort eländet senare i februari. Blev ett superbilligt besök. Har knappt varit hos tandis på x antal herrans år och fick trehundra pix i rabatt så jag betalade bara sextiosex kronor! Utdragning av visdomstand kostar nånstans mellan 720 o 1400...

Fy fan vad kaffet är DÅÅÅLIGT! *rys*

Neo ligger på soffryggen o spanar lite. Har konstaterat att vår svarta kisse inte alls är svart. Storpigan hade foton på kompisens katter tillsammans med Neoplokles och kompisens ena katt är en helt vanlig bonnkatt och svart som natten- Där han inte är vit. Vilket är en nassemustasch på överläppen (Hitler in disguise) och fyra vita fossingar. Just ja. en fläck på bröstet också som sig bör på dessa kissar. Hans bror är tigermönstrad. Neo har bruna strån under det svarta. Eller snarare de ser svarta ut på ytan, men är egentligen bruna. Mörkt, mörkt bruna. Det är därför han aldrig blir riktigt svart när man fotar honom. Sen är han ljus i skinnet under pälsen också.

*rys* En klunk snuskkaffe igen.

Aj, Tanden gör ont. Har tagit två Kåvepenin (doctor's orders) och ett par Alvedon för att försöka lindra eländesvärken men än har det inte släppt. Tar ju cirkus en halvtimme innan det börjar släppa.

Varför kaffet är så jävla äckligt? Jo, perklarn har stått oanvänd ett par dagar. Jag har druckit det kaffe jag behövt under utbildningen, på jobbbet. Ungefär lika äckligt automatkaffe, men en kanna som står oanvänd ett par dagar drar på sig en surunken smak som sätter sig i kaffet. Nu är Maken hemma efter sin skotertur på fjället ett par dagar och då ska det kokas kaffe.

De har klarat sig från busiga vindar sa han. Hur fan har de lyckats med det? Verkar som om det blåst i hela norrland, utom just där de varit. Bra iofs. Har sluppit frysa då!


Jag vill ha en SEMLA!


Av Kvasthilda - 20 januari 2010 09:00


Tema nr 121 Information

21/365


Säga vad man vill om informationssamhället av idag, men detta var lite innehållslöst tycker jag... I väntan på mitt malmtåg kikade jag in i väntsalen i Björkliden och hittade denna oinformationsrika tavla utan Trafikinformation. De flesta köper sina biljetter via Internet idag och tur är det, för det finns ingen personal heller (gäller överallt norr om Sundsvall).




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards