Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Kvasthilda - 27 januari 2010 21:57


Storpigan o jag har just sett färdigt Flickan som lekte med elden. Nu vill jag se nästa film. NU! Direkt. På stubberten. Var är den??? Jäklar i snuset vad bra de är. O Noomi är ... ja bara BÄST.




Av Kvasthilda - 27 januari 2010 10:09


Det finns huuuuuuuur mycket luft som helst. Tar aldrig slut. Här kommer den ju på tvär'n. Träden står och svajar vilt även idag. Naglar sig febrilt fast i backen för att inte dratta omkull. De slåss o de bråkar därute. Fajtas med sina kvistar. Väsnas. Bullrar och viner. *frysrys* Kanske ska tända lite värmeljus!


Jag fick inställt igår. Hem. Turfördelningen ringde.

"Jag vill inte prata med dig"

"Nähä, hej då, Då lägger jag på." *leende i andra änden*

"Hahahhaah, nej då, vad hade du på hjärtat?"

"Vad har ni för väder?"

"Det blåser. Mycket" (typ)

"Har ni någon bil där?"

"Eeehh, jaa." (visste ju redan vad detta skulle leda till)

"Skulle NI vilja köra i det här vädret?"

"Tja, vad VI vill göra eller köra i det här i vädret eller inte spelar inte så stor roll, man JAG får inte"

"Hmmm... jaha, just ja... Nä, då får du beställa en taxi. Ditt tåg är inställt"

Jisses... Bara sådär! Tack.

"Ja men se där. Du hade ju kunnat ringa för en kvart sen hade jag kunnat lifta med kompisen som just for"

"Jag fick veta det för mindre än en kvart sen"

Så kan det gå. Inte första gången!


Den drullen som satt i julveckan var inte alls lika go o glad.

"Nä, ni får ta er hem hur ni vill"

Kompisen hade ju frågat om de betalar en resa ifall hon haffar nån.

"Nej."

Nähä. Om vi haffar en taxi, är inte det samma sak då kanmanundra?

Kanske de har fått en charmkurs efter jul?


Taxi:

"Vet du om vägen är stängd?"

"Ingen aning, Jag kom per järnväg...."

*skratt*

O vägen stängs NORR om Björkliden så dit är det alltid öppet. Dock kan det vara jäkligt besvärligt att faktiskt ta sig dit i bil... På sina håll driver det igen ofantligt. Därav Vännäs fråga om "vi ville köra".


O "kompisen" igår var ju han som egentligen skulle ha tåget jag fick, för de hade ingen på tåget innan o det blev som vanligt en jätterockad bland folk.

"Jag sätter dig där så kan jag sälja den turen där"....

Mitt tåg idag, hade ingen förare igår när jag kom på jobbet. Fast hade kompisen varit kvar så hade säkert jag fått ta hans tåg o han bilen som faktiskt stod där. Tycker inte jag hade känts riktigt rättvist! Ordinarie turer ja, men inte på en extrainkallad övertid.


Av Kvasthilda - 27 januari 2010 09:00


Tema nr 133 Kamera

28/365


Jag har nyligen köpt en ny mobil och denna mobil har som de flesta andra en inbyggd kamera. Den här kameran är enormt mycket bättre än den första digitala kameran jag använde för dryga tio år sedan. Hmmm, börjar vara elva år sen! Strax före millennieskiftet köpte min dåvarande arbetsplats in en kamera för att handledare och deltagare skulle ha nåt att leka med. Jag har nyss tittat igenom skivorna med alla gamla foton och jisses... Vilken hemsk kvalitet de har! Som sagt. Dagens mobiler har bättre upplösning och ljuskänslighet och överhuvudtaget bättre kamera än vad reguljära digitalkameror var/hade då. Tekniken går framåt!


För detta tema tänkte jag gå på vinden o gräva fram några av alla de små Barbiekameror jag har i samlingen, men det blåser så kallt så vinden känns inte som min favoritplats på jorden just nu! Barbie har ju också varit fotograf genom sina dryga femtio år i leksaksvärlden!


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards